ساری - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حوزه فعالیت های این اداره در زمینه های دینی و قرآنی گفت :‌ در حال حاضر مازندران با داشتن مراکز و موسسات قرآنی جزو استان برتر در کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار امروز چهارشنبه در نشست خبری بمناسبت «هفته اطلاع رسانی و تبلیغ دینی» افزود: مازندران با داشتن ۹۰۰ موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی بعد از تهران رتبه دوم کشور که بیشترین فعالیت های قرآنی را دارد.

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد در عرصه های فرهنگی، قرآنی و رسانه ‌و فضای مجازی ادامه داد:‌ پارسال یکهزار و ۲۰۰ دوره آموزشی توسط این مجموعه ها برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به فعالیت این نهاد در زمینه اعطای مدرک حفظ قرآن به افراد گفت : پارسال ۱۱هزار نفر به عنوان پیش دبستانی قرآنی و هفت هزار نفر در مهدکودک های قرآنی حضور داشتند.

وی همچنین از برگزاری نهضت جلسات تفسیر و تدبر قرآن در مازندران خبرداد و افزود:‌ در حال حاضر این استان ۱۲هزار نفر دارای مدرک مربی تخصصی قرآنی و ۴هزار نفر داور قرآنی در این چند سال پرورش داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت چهار هزار هیات مذهبی در استان گفت‌:‌ پارسال بیش از ۱۰ هزار مبلغ به مراسم های مختلف در استان اعزام شدند تا فعالیت های قرآنی و دینی در مناطق مختلف انجام دهند.

وی افزود :‌همانطور که مساجد در گام نخست انقلاب اسلامی بستر حرکت های اجتماعی بودند در گام دوم نیز این مجموعه ها کانون های جامعه پرداز به شمار می روند و امسال یکصد مسجد در مازندران به عنوان پایگاه قرآنی در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام شریف تبار اظهار داشت :‌ در برهه زمانی فعلی و با برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، ‌ مسجد به عنوان کانون گره گشایی از مشکلات منطقه شده است و جوانان در قالب مهرآوه محله همدل به روایت مسائل منطقه و محله خود می پردازند.