۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85180432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: اطلس فرهنگی مازندران تدوین شود

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85180432
معاون استاندار: اطلس فرهنگی مازندران تدوین شود

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، ‌ امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد اصیل و انقلابی نسبت به تدوین اطلس فرهنگی استان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ روح الله سلگی روز سه شنبه در بازدید از فعالیت های جهاد دانشگاهی مازندران در ساری افزود :‌ ما به جهاد دانشگاهی اعتقاد داریم از این رو تدوین اسناد فرهنگی و اجتماعی باید توسط این نهاد انقلابی ریل گذاری شود.

وی جهاد دانشگاهی را نهاد تحول آفرین در مسائل علمی و دانشگاهی دانست و اضافه کرد: پیشنهاد ما این است تا اطلس فرهنگی استان توسط جهاد دانشگاهی مازندران تدوین شود.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و منابع انسانی سرشار و تحصیل کرده‌ای برخوردار است و نباید از سایر مراکز علمی عقب بماند ادامه داد: مازندران در برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی با چالش مواجه است و این موضوعات باید در جهاد دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد و برای برون رفت از مشکلات راه حل تعریف شود.

وی از طلاق و پیری به عنوان ابر چالش اجتماعی در این استان نام برد و افزود: استان‌های شمالی در این آسیب اجتماعی شرایط یکسانی دارند و لازم است در زمینه ترویج فرهنگ بومی، هویت بخشی وآگاه سازی نسل جوان اقدامات موثری صورت گیرد.

معاون استاندار: اطلس فرهنگی مازندران تدوین شود

سلگی، تغییر سبک زندگی در مازندران را ناشی از گردشگر پذیر بودن این استان دانست و افزود: جهاد دانشگاهی می تواند موضوعات مربوط به مازندران را در دانشگاه ها مورد بررسی قرار دهد. زیرا صدها مقاله علمی و پژوهشی درخصوص آسیب های اجتماعی بایگانی و راکد مانده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در مازندران با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، ‌گفت: با حمایت استانداری فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان توسعه خواهد یافت.

معاون استاندار مازندران ادامه داد :‌جهاددانشگاهی میراث انقلاب اسلامی است و باید از این نهاد برای توسعه کشور صیانت شود.

وی در ادامه این بازدید از برپاداشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی به عنوان اهداف حماسه عاشورا نام برد و اظهار داشت: لازم است این اهداف فرهنگی به درستی در جامعه تبیین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha