مازندران باسابقه درخشان مذهبی نباید جلوه‌گاه فرهنگ وارداتی باشد

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مازندران باسابقه درخشان مذهبی و اصیل نباید جلوه‌گاه فرهنگ وارداتی و غیراعتقادی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز یکشنبه در همایش شهرداران مازندران در بابلسر افزود: شهرداری ها اگر خوب کار کنند ۵۰ درصد رضایت‌مندی شهروندان حاصل خواهد شد و این نهاد غیردولتی همواره برای گره‌گشایی از دغدغه آحاد مردم گام بردارد.

وی خاطر نشان کرد: شهرداران با اعضای شورای اسلامی شهرها هماهنگی داشته باشند و در بعضی موارد دیده شده که برخی ناهماهنگی بین این دو رکن باعث ایجاد مشکلات برای مردم شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در کنار هماهنگی شهرداران با اعضای شوراها آنان با امامان جمعه هم هماهنگ باشند چراکه ائمه جمعه شخصیت های مردمی و حاکمیتی هستند و دغدغه اقشار جامعه را به مسئولان گزارش می دهند.

آیت الله لائینی به شهرداران توصیه کرد: مازندران استان مذهبی است بنابرین شهرداران در ایام خاص مذهبی و مناسبت های ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) فضای شهری را آماده و تزئین کنند.

وی تصریح کرد: در کنار فضا سازی های مقطعی و مناسبتی، برخی از فضای شهری در مازندران برای تبلیغ مباحث اسلامی به صورت دائمی بکار گرفته شود اما متاسفانه اکنون قاطبه بَنر و بیلبوردهای شهری در استان مربوط به مباحث تبلیغاتی است که جنبه مادی و مالی دارد.

امام جمعه ساری افزود: برجسته کردن خُرده فرهنگ های اصیل مناطق مختلف استان از سوی شهرداران در دستور کار قرار گیرد تا گردشگران و مسافران عبوری با اصالت نقاط مختلف این دیار آشنا شوند.

آیت الله لائینی گفت: مازندران باسابقه درخشان اعتقادی و فرهنگی نباید جلوه گاه فرهنگ های وارداتی باشد بلکه باید مردم را به آیین های بومی و اصیل با تبلیغات آشنا کرد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به حاشیه شهرها باجدیت از سوی شهرداران در دستور کار قرار گیرد چراکه اگر امکانات در این مناطق وجود نداشته باشد آسیب های اجتماعی به دیگر نقاط شهرها و استان کشیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: بسیاری از مردم متدین و مومن استان به دلیل مشکلات اقتصادی در مناطق حاشیه شهرها زندگی می کنند بنابرین باید شهرداران همواره برای خدمت رسانی به این مردم بکوشند.

امام جمعه ساری ادامه داد: شهرداری‌های استان امکانات ورزشی را برای اقشار جامعه به ویژه برای بانوان فراگیر در مناطق شهری مستقر کنند و شهرداران همواره برای جلوگیری از انباشت زباله و تمیزی شهرها در تکاپو باشند.

آیت الله لائینی همچنین خواستار اجرای دقیق قوانین و رسیدگی به مسائل شرعی شهرها از سوی شهرداری ها شد.

وی اظهار داشت: در ارتباط با نحوه عملکرد آرامستان ها شهرداران پیگیری های لازم را انجام دهند و هزینه هایی که در برخی از آرامستان ها از خانواده متوفیان دریافت می شود یکسان و منطقی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha