اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: به‌ دنبال انتشار تصاویری از درگیری ماموران اجرائیات شهرداری با ایوب ولی پور کشتی‌گیر خوزستانی در فضای مجازی، موضوع با ورود و نظارت ویژه رئیس کل دادگستری خوزستان پیگیری شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: به محض اطلاع از این موضوع، باتوجه به عدم شکایت نامبرده و سکونت وی در شهرستان اندیمشک، توسط دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی دعوت شد.

وی گفت: شکایت وی اخذ و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و تحقیقات قضایی با صدور قرار عدم صلاحیت، به دادسرای حوزه قضایی دزفول به عنوان محل وقوع جرم و مرجع صالح، ارسال گردید.

رهایی ۲ محکوم به قصاص از زندان
رئیس کل دادگستری خوزستان، اظهار کرد: یک نزاع دسته جمعی بین ۲ طایفه در شهریور سال ۱۳۹۱، منجر به یک فقره قتل، زخمی شدن چندین نفر و تشدید اختلافات بین دو طایفه می‌شود.

وی افزود: دامنه این نزاع موجب تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه شد و قاتلین با تائید دیوان عالی کشور به قصاص نفس محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: به مدت چند سال بزرگان و ریش سفیدان برای کسب رضایت اولیای دم وساطت کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

دهقانی افزود: باتوجه به پایان مجازات حبس عمومی محکومین و اظهار ندامت و پشیمانی قاتلین از بزه خود، مجددا کمیته صلح و سازش با همکاری سازمان زندان‌های استان و شوراهای حل اختلاف خوزستان تشکیل و پیگیر حل و فصل این موضوع شد.

وی گفت: با پیگیری اعضای این کمیته برای برقراری صلح و سازش، اولیای دم با عمل به سنت حسنه الهی از خون فرزند خود گذشتند و به محکومین زندگی دوباره بخشیدند.