۲ شعبه حقوقی برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با شهرداری در دزفول تعیین شده است

دزفول - ایرنا- رئیس دادگستری دزفول با بیان اینکه دادگاه‌ها به سمت تخصصی شدن در حال حرکت هستند، گفت: ۲ شعبه دادگاه حقوقی برای بررسی تخصصی پرونده‌های مرتبط با شهرداری در دزفول ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فیصل مزرعه روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا افزود: تعیین دادگاه‌های تخصصی علاوه بر وحدت رویه موجب سرعت در رسیدگی و افزایش کیفیت قضایی در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام پرونده‌های مرتبط با شهرداری به این ۲ شعبه حقوقی ارجاع داده می‌شوند، ادامه داد: قاضی‌های این شعبه‌ها تخصص و تسلط علمی کافی بر قوانین مرتبط با مسایل شهری و شهرداری را دارند که این کار بر کیفیت قضاوت در این بخش می‌افزاید.

مدیریت شهری دزفول مورد حمایت دستگاه قضایی است

رییس دادگستری دزفول بیان کرد: هر اقدام مدیریت شهری در مسیر توسعه شهرستان در چارچوب ضوابط قانونی مورد حمایت دستگاه قضایی است.

وی افزود: تعامل دستگاه قضایی و شهرداری بر اساس ضوابط قانونی است و این تعامل به معنای تضییع حقوق شهروندان نیست.

مزرعه وجود تعامل میان دستگاه‌های مختلف را برای حل و فصل مسایل لازم دانست و تصریح کرد: اساس کار دستگاه قضای تعامل با همه دستگاه‌ها است که به دلیل گستردگی و تنوع وظایف شهرداری این حمایت از مدیریت شهری مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری نزدیک دستگاه قضایی و مدیریت شهری قابل پیشگیری است، افزود: حاشیه نشینی، تکدی گری، تاریکی معابر و پیشگیری از وقوع جرم از جمله زمینه‌های همکاری مشترک دستگاه قضایی و شهرداری است.

افزایش نگران کننده دعاوی خانوادگی در دزفول

رئیس دادگستری دزفول با بیان اینکه افزایش دعاوی خانوادگی به ویژه طلاق و درخواست مهریه در این شهرستان در سال‌های اخیر افزایشی بوده است، گفت: پرونده‌های دعاوی و اختلافات خانوادگی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در دزفول ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم ریشه یابی افزایش دعاوی خانگی توسط مدیریت شهری و مراکز علمی دزفول افزود: اگرچه پیشگیری از وقوع جرم براساس قانون وظیفه ذاتی قوه قضاییه است ولی تحقق این امر به تنهایی از عهده دستگاه قضایی خارج بوده و نیازمند همراهی مدیریت شهری در این زمینه است.

مزرعه تکریم ارباب رجوع را اصل مورد تاکید دستگاه قضایی دانست و بیان کرد: همکاران قضایی در دزفول از جمله قضات باتجریه، باسابقه و با اخلاق اسلامی هستند.

۲ شعبه حقوقی برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با شهرداری در دزفول تعیین شده است

معتادان متجاهر عامل اصلی سرقت‌های خرد شهرستان دزفول هستند

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست معتادان متجاهر را عامل اصلی بخش زیادی از سرقت‌های خرد در شهرستان دانست و گفت: باید برای جمع آوری و کمک به درمان این افراد اقدام شود.

وی مبارزه و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر را از جمله مطالبه‌های مردم دزفول دانست و افزود: اگر جمع آوری این معتادان منجر به انتقال آنها به اردوگاه‌های ترک اعتیاد و مهارت آموزی به آنها نشود جز هدر دادن زمان و هزینه خروجی ندارد.

پرآور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری است و باید برای درمان آن کمک کرد، ادامه داد: حل مشکل خانمان سوز اعتیاد نیاز به مشارکت جمعی دستگاه‌های مختلف است و در این زمینه باید نشست‌های مشترک بین بخشی در دزفول افزایش یابد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: اتباع خارجی به دلیل مرزی بودن خوزستان مجوز استقرار در این استان را ندارند به هین دلیل تمام اتباع خارجی موجود در این شهرستان فاقد مجوز لازم هستند و در این زمینه مدیریت شهری دزفول آمادگی دارد برای ساماندهی به این شرایط با مشارکت سایر دستگاه‌ها همکاری کند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به ملجا و پناهگاه مظلومان تبدیل شده است، افزود: انتظار مردم از دستگاه قضایی کرامت و تکریم مردم و بسط عدالت در جامعه است که عملکرد دستگاه قضایی موجب ایجاد آرامش میان مردم شده است.

استفاده از احکام جایگزین حبس برای حل مسایل شهری

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول تعیین شعبه‌های تخصصی برای بررسی پرنده‌های مرتبط با شهرداری در دادگستری دزفول را اقدامی شایسته دانست و گفت: ایجاد این شعبه‌ها موجب افزایش سرعت رسیدگی پرونده‌ها شده است.

علیرضا زمانی راد با اشاره به رویکرد حبس زدایی و استفاده از احکام جایگزین حبس در دستگاه قضایی استفاده از این احکام را برای حل مسایل شهری پیشنهاد داد.

وی ادامه داد: احکام جایگزین حبس برای حل مسایل شهری علاوه بر تنبیه فرد متخلف و جلوگیری از به زندان رفتن وی موجب گره گشایی از مسایل شهری و ارایه خدمات به شهروندان می‌شود.

ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی نیاز به تعامل دستگاه قضایی دارد

نایب رئیس کمیسیون عمران. حمل و نقل و ترافیک شورای شهر دزفول نیز در این نشست بر همراهی و تعامل نزدیک تر دستگاه قضایی و مدیریت شهری دزفول تاکید کرد و گفت: رفع سد معابر، ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی و کودکان کار مطالبه مردم از مدیریت شهری است.

غلامعلی رسالتی افزود: ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی نیاز به هماهنگی بسیار بالا میان شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دارد.

ورود کمسیون بانوان شورا به افزایش دعاوی خانوادگی در دزفول

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در این شهر گفت: معضل افزایش دعاوی خانوادگی در کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر دزفول به عنوان اولویت پیگیری می‌شود.

زهرا آدینه با بیان اینکه کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر دزفول به کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود می‌کند، افزود: مدیریت شهری دزفول به عنوان نمایندگان مردم آمادگی دارد برای حل و فصل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به کمک دستگاه قضایی بیاید.

به گزارش ایرنا، شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در انفجار تروریستی هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند. به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش هفته نخست تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

حضور رییس دادگستری دزفول در نشست شورای شهر دزفول نیز به همین مناسبت انجام شد.

شهرداری دزفول در هفته‌های اخیر ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی، جمع آوری عرضه کنندگان قلیان در بوستان ها و همچنین کودکان کار اتباع خارجی را در این شهر آغاز کرده است که انتشار تصویری از درگیر شدن یکی از وانت بارهای میوه فروشی غیربومی با اجراییات شهرداری در روزهای اخیر حواشی را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha