اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۴۰ هزار اصله نهال گلدانی از گونه‌های جنگلی و بیابانی از ابتدای امسال تاکنون توسط شرکت‌های خصوصی این استان تولید شد.

«عبدالحسین محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تعداد نهال در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و ۱۶ میلیون نهال در استان مرکزی، توسط شرکت‌های خصوصی و تولیدی این استان تولید شد.

وی بیان کرد: ۹۰ هزار اصله نهال گلدانی و جنگلی بادام کوهی توسط شرکت‌های تولیدی شهرستان خمین و ۵۰ هزار اصله نهال از گونه‌های بیابانی آتریپلکس و قیچ در شهرستان محلات تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: این نهال‌ها در فصل درختکاری امسال در عرصه‌های مشخص شده جنگلی و بیابانی استان، توسط این اداره‌کل و با نظارت اداره جنگلداری استان کشت می‌شود.

محمدی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار اصله نهال بیابانی با فاصله ۶ متر در ۶ متر در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های بیابانی استان مرکزی و ۹۰ هزار اصله نهال جنگلی با فاصله سه متر در سه متر در ۲۶۰ هکتار از زمین‌های طبیعی این استان کشت و به سطح زمین‌های جنگلی افزوده شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.