تولید ۱۶ میلیون اصله نهال در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تولید ۱۶ میلیون اصله نهال در این استان آغاز شد و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق به‌هنگام این طرح تدوین شده است.

«عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این میزان نهال در راستای نهضت ملی تولید یک میلیارد نهال و دستور رئیس‌جمهوری، وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است که در مدت چهار سال برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: تولید نهال در کشور و استان مرکزی برای گسترش فضای سبز، زراعت چوب، اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و مواد ۲۲ و ۲۷ قانون هوای پاک انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر این اساس تولید سالانه چهار میلیون نهال سازگار با آب و هوای استان در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برای توسعه فضای سبز، زراعت چوب، جنگل‌کاری و توسعه پارک‌های جنگلی در دستور کار قرار دارد.

محمدی گفت: یک میلیون نهال امسال در نهالستان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تولید و اسفندماه در بین مردم و کشاورزان استان توزیع می‌شود.

وی افزود: زبان گنجشک، افرا، سرو خمره‌ای، داغداغان، ارغوان، میلک، ارژن، تنگرس، سنجد، بلوط، زالزالک، زرشک و صنوبر از جمله نهال‌هایی است که در نهالستان استان مرکزی تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی مساحت نهالستان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان را ۲۷ هکتار عنوان کرد و گفت: تولید نهال در نهالستان این اداره به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود و ظرفیت تولید چهار میلیون اصله نهال وجود دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha