اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح زرد شماره ۳۱ از عصر امروز (جمعه) تا اواخر وقت روز یکشنبه (۱۱ تیر) صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، در این مدت به‌دلیل فعالیت سامانه بارشی و شکل‌گیری جریانات ناپایدار خزری در بیشتر مناطق استان اردبیل بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار باران با رعدوبرق در ساعات عصر ، وزش بادهای تند تا نسبتا شدید خزری ، رخداد مه و کاهش نسبی دمای هوا در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

منطقه این سامانه بارشی تمام مناطق استان و اثر مخاطره نیز احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ، کاهش دید افقی در جاده ‌ای کوهستانی ، احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها ، احتمال اختلال موقتی در عملیات پروازهای فرودگاه اردبیل اعلام شده است.

محکم کردن سازه‌های موقتی و داربست‌ها ، احتیاط در عملیات عمرانی ، عدم توقف و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها ، احتیاط در صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان و احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است