سامانه بارشی امشب استان اردبیل را فرامی‌گیرد/ اعلام هشدار سطح نارنجی

اردبیل - ایرنا - بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز چهارشنبه (۱۷ اسفند) جو بیشتر مناطق استان اردبیل در طول روز پایدار است اما از اواخر روز به‌تدریج بر میزان ابرها افزوده شده و سامانه بارشی از نواحی جنوبی وارد استان خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۵۰ مرکز پیش‌بینی استان در خصوص نفوذ سامانه بارشی تا پیش‌ از ظهر جمعه (١٩ اسفند) در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل، از وزش تندبادهای موقتی، بارش باران عمدتا به‌صورت رگبار و بارش برف در برخی مناطق و ارتفاعات استان خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، آبگرفتگی معابر عمومی به‌ویژه در شهرهای جنوبی استان اردبیل ، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی برفگیر استان از اثرات این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات استان اردبیل، از توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی استان در مدت نفوذ این سامانه بارشی است.

در این مدت در مناطق شمالی استان اردبیل بارش پراکنده انتظار می‌رود ، اوج شدت بارش در مناطق جنوبی استان و مناطق کوهستانی به‌ویژه ارتفاعات سبلان و کوه‌های باغرو گاهی بصورت شدید پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر جمعه تا اواسط هفته آینده شرایط جوی در یبشتر مناطق استان اردبیل پایدار بوده و دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha