زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریورماه، طرح تابستانه مهارت با برگزاری قریب به ۱۰۰ دوره در این استان اجرا می‌شود.

محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای استفاده از ظرفیت‌های تابستان "طرح تابستانه مهارت" با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و با ارائه آموزش‌های کسب‌ و کار متناسب با نیاز بازار کار اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال است، اظهار داشت: همچنین از سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز آموزش‌های مهارتی را در قالب دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته طی می‌کنند.

انصاری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دهک یک تا پنج اقتصادی زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند، افزود: شروع دوره ها از ۱۵ تیر ماه و پایان دوره ها ۱۵ شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان از سامانه «حیات» کمیته امداد انجام و تمام اطلاعات در این سامانه بارگذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: کمک به هدایت تحصیلی، خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت های کسب و کار دانش آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی بازماندگان از تحصیل، استعدادسنجی و سنجش الگوی شخصیتی از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه دوره‌های تایید شده در استان ۴۲ دوره در بخش دولتی و ۵۵ دوره در بخش آموزشگاه‌های آزاد است، گفت: ظرفیت تعیین شده برای این دوره‌ها نیز در بخش دولتی ۶۰۰ نفر و در بخش غیردولتی ۵۰۰ نفر است.