بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت ۱۳ زندانی مرد و یک زندانی زن دارای محکومیت‌های مالی و موضوع جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ۱۴ زندانی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند که به نیت ۱۴ معصوم و در نتیجه گذشت شکات، قبولی اعسار و کمک‌های خیرین و نیکوکاران آزاد شدند.

وی بیان کرد: ۴۷۰ میلیون تومان بر اساس مذاکرات اصلاحی معمول شکات بخشیده شد، ۶۸۰ میلیون تومان از طریق ستاد دیه استان و کمک های مالی خیران و همچنین با لحاظ ۳۰ میلیون تومان آورده خانواده‌های مددجویان موجبات رهایی این زندانیان از حبس فراهم شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: ۸۰ نفر زندانی محکومیت های مالی و جرایم غیر عمد با ۶۰ میلیارد تومان بدهی همچنان منتظر دریافت کمک‌های مردمی از دستان پرمهر و عطوفت خیرین و نیکوکاران هستند.

وی عنوان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ثواب آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.

هشتم تیر ماه سالجاری مصادف به عید سعید قربان آغاز دهه امامت و ولایت است و هجدهم همین ماه مصادف با ولادت امام موسی کاظم (ع) این دهه به پایان می‌رسد.

تعداد زندانیان این استان حدود ۲ هزار نفر است که این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند که ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن و همچنین ۶۸ درصد از آنان زندانیان متاهل هستند.

از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع شده است.