حدود ۵۳ میلیارد ریال برای تجهیز زندان‌های خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رییس جمهور برای تامین، تجهیز و تکمیل طرح‌های نیمه تمام زندان‌های استان مصوب شد که ۵۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت.

عبدالرحیم گرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار که از محل منابع ملی اختصاص یافت برای تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام زندان‌های این استان هزینه شد و تلاش‌ها برای جذب مابقی اعتبار ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای زندان‌های استان ۱۸ مترمربع برای هر زندانی است افزود: این سرانه از میانگین کشوری ۱۱ مترمربع بیشتر است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد زندانیان استان با هدف کمک به معیشت خانواده و فراهم شدن فرصت کار به حرفه‌ای اشتغال دارند.

گرجی عنوان کرد: در مجموع تعداد زندانیان استان شامل ۹۵ درصد مرد، پنج درصد زن و ۶۵ درصد آنان متاهل هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی ادامه داد: ۲۹ درصد جرایم استان مربوط به مواد مخدر و ۳۸ درصد مربوط به سرقت و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

گرجی یادآور شد: ۵۶ درصد زندانیان در رنج سنی ۳۱ تا ۴۵ سال قرار دارند و باید برنامه های پیشگیری برای جامعه هدف به صورت گسترده در استان اجرایی شود.

وی بیان کرد: همچنین ۵۵ نفر از زندانیان استان معادل سه درصد از زندانیان با نصب پابند الکترونیکی و تردد در محدوده مشخص، مدت حبس خود را در این استان می‌گذارنند.

این استان حدود ۲ هزار نفر زندانی دارد که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha