یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: دشمن با برنامه‌ریزی و طراحی جدی با استفاده از روش‌های نوین در فضای مجازی و با تولید محتوا، مبانی دینی جامعه و افکار مردم به خصوص قشر جوان را هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، علی‌ اکبر عزیزی روز سه‌شنبه در جمع طلاب شرکت کننده در همایش سبک زندگی دینی در فضای مجازی افزود: اگر از فضای مجازی درست در جامعه استفاده نشود، از این حوزه ضربه می‌خوریم بنا بر این آموزش نسل جوان و آگاه سازی آنان از توطئه های دشمن در این بستر ضروری است.

وی با تبیین بخشی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی و بهره‌گیری درست از آن ادامه داد: باید برای استفاده از فرصت فضای مجازی، همه بخش های فرهنگی وارد عمل شوند زیرا این فضا اگر مدیریت نشود، می تواند به تهدید تبدیل شود، لذا باید همه حوزویان و سایر اقشار در این زمینه حساسیت داشته باشند.

عزیزی بیان کرد: دشمنان در قالب یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای و ترکیبی برای ضربه زدن به اصل نظام و اعتقادات مردم وارد عرصه مبارزه شده اند و در اغتشاشات سال گذشته و سال‌های قبل نیز با استفاده از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود تلاش زیادی کردند.

معاون استاندار یزد بیان کرد: مردم به خصوص جوانان جامعه با وجود توطئه‌هایی که در فضای مجازی توسط دشمنان صورت گرفت با هوشیاری و بصیرت موفق از این امتحان بیرون آمدند.

عزیزی گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۷۰ شبکه فارسی زبان علیه نظام و انقلاب اسلامی مکرر برنامه سازی و تولید محتوا می‌کنند، لذا برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی و همچنین تولید محتوا در خصوص استفاده بهتر از فضای مجازی باید جدی گفته شود.

هم اکنون بیش از چهار هزار طلبه در ۴۵ حوزه علمیه استان یزد تحصیل می کنند.