شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تنویر افکار عمومی مهمترین وظیفه رسانه است، گفت: منافع و مصالح مردم با حفظ اخلاق‌ در اولویت فعالیت رسانه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی صاحبان رسانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود افزود: رسانه‌ها با حفظ اخلاق در راستای تقویت ایمان و امید واقعی به مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد رسانه می‌تواند فرصت و تهدید باشد، ابراز کرد: رساندن واقعیت‌هایی که جامعه از ندانستن آن آسیب می‌بیند از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها است.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: مواقعی نیز رسانه بنا بر حکمت، مصلحت و منافع مردم در برخی موضوع‌ها از جمله مسایل امنیتی و طبقه‌بندی شده سکوت می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی که نباید نشر داده شود، منتشر می‌شود به جای تنویر، تشویش افکار عمومی به دنبال دارد.

فرهنگ‌سازی شعار سال در دستور کار باشد

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» باید در دستور کار رسانه‌ها باشد، اظهار کرد: این فرهنگ‌سازی بخشنامه‌ای نانوشته از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه تقویت ایمان و امید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: اگر پایه‌های ایمان و باورها آسیب ببیند دشمنان از آن برای پیشبرد اهداف خود سوء استفاده می‌کنند.

امام جمعه شاهرود رسانه‌ها را از امیدآفرینی جعلی و خیالی برحذر داشت و گفت: کارهای زیرساختی در حوزه‌های کلان اقتصادی طی چند سال گذشته ایجاد شده است اما بسیاری از مردم از آن اطلاعی ندارند که این امر وظیفه رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت چهار محور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در این خصوص است که رسانه‌ها می‌توانند در سه موضوع نخست آن نقش‌آفرین باشند.

حجت‌الاسلام امینی با بیان اینکه نقدها باید منصفانه، محترمانه و با حفظ اخلاق باشد، ابراز کرد: کار رسانه‌ها در موضوع مشارکت بالا در انتخابات از هم اکنون آغاز شده است.

تامین آب پایدار مهمترین نگرانی مردم شاهرود است

امام جمعه شاهرود با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در این شهرستان گفت: تامین آب پایدار مهمترین دغدغه‌های مردم است اما طی ۴۰ سال گذشته حتی یک کار مطالعاتی در این زمینه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مسوولان شاهرود باید استحصال فاضلاب شهری را در دستور کار قرار دهند، اظهار کرد: تصفیه فاضلاب شهری برای بخش خصوصی سودآور نیست و تحقق این امر نیازمند ورود دولت است.

حجت‌الاسلام امینی اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان شاهرود را ضروری خواند و اضافه کرد: کارشناسان هدررفت آب به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی را تا ۳۰ درصد برآورد می‌کنند که این موضوع جای کار دارد.

شهرستان شاهرود با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها