کیش - ایرنا - رییس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزیره کیش با بیان اینکه به قایق‌های ثبت شده تفریحی سهیمه سوخت اختصاص خواهد یافت، گفت: مشکلات تامین سوخت شناورهای تفریحی کیش به زودی حل می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن سالاری در جلسه بررسی مشکلات تامین سوخت شناورهای صیادی و تفریحی کیش با بیان اینکه قایق‌های تفریحی باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام شناورهای خود جهت بهره مندی از سوخت سهمیه اقدام کنند، اظهار کرد:‌ طبق بررسی‌های اولیه ۸۵۰ قایق تفریحی در کیش وجود دارد که ۲۵۰ فروند از این تعداد در قالب ۳۰ کلوپ ورزشی فعال است.

وی ادامه داد: برای تامین سوخت شناورهای گردشگری و تفریحی ماهانه به طور متوسط پنج هزار و ۹۰۰ لیتر برای کلوپ‌های وررزشی بر اساس سطح فعایت خود اختصاص می‌یابد.

رییس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزیره کیش گفت: پیش از این تامین سوخت شناوران با مصوبه شورای تامین انجام می‌شد اما با توجه به قانون مبارزه با قاچاق این روند تغییر می‌کند و ساز و کار خاص خود را خواهد داشت که منوط به ثبت شناور است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۵۷ لنج و ۷۵ قایق صیادی در کیش، بیان کرد: پس از تایید این لیست توسط سازمان شیلات، ماهانه ۵۷۰ هزار لیتر نفت و گاز و ۸۰ هزار لیتر بنزین تحویل تعاونی صیادی کیش می‌شود.

همچنین در این جلسه «حمیدرضا بارگاهی» رییس اداره شیلات کیش با بیان اینکه تعداد شناورهای ثبت نشده در این جزیره مشخص نیست، گفت: برخی از آنان هرچند دارای مجوز نیستند اما از این طریق امرار معاش می‌کنند و لازم است تا ساز و کار لازم برای تامین سوخت آنان اتخاذ شود.