تجهیز انبار مقابله با آلودگی‌های نفتی کیش در دستور کار قرار گرفت
عکس تزئینی است

کیش – ایرنا – معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حساسیت‌های زیست محیطی گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقدشده با سازمان بنادر و دریانوردی، انبار مقابله با آلودگی‌های نفتی در کیش تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سعید پورزادی» در جلسه بررسی مشکلات تامین سوخت شناورهای صیادی و تفریحی کیش با اشاره به تقاهم نامه منعقدشده با سازمان بنادر و دریانوردی، از تجهیز انبار مقابله با آلودگی نفتی در کیش به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد و اضافه کرد: این انبار توسط سازمان منطقه آزاد کیش در اختیار سازمان بنادر قرار گرفته است و در آینده نزدیک نیروی انسانی متخصص و تجهیزات شناوری به این مجموعه اضافه و دغدغه آلودگی محیط زیست در جزیره کیش رفع می شود.

وی با اشاره به مشکلات تامین سوخت شناورهای تفریحی و گردشگری در کیش گفت: مشکلات مربوط به تامین سوخت این شناورها در راستای تقویت تفریحات آبی و صنعت گردشگری کیش،‌ برطرف می‌شود.

«پورزادی» بیان کرد: موانع و تسهیل ثبت شناورهای تفریحی باید هرچه سریعتر رفع شود که در این راستا انتظار می‌رود تا مالکان شناورهای تفریحی نسبت به ثبت شناور خود جهت اختصاص سهمیه سوخت اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه جایگاه‌های سوخت در بخش مارینا و دریایی کیش توسعه می‌یابد، افزود: مقرر شد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان مجوزات جایگاه های سوخت را بر اساس درخواست سازمان منطقه آزاد کیش یا متقاضیان سرمایه گذاری در این حوزه صادر کند.

سعید پورزادی با بیان این که از سوی سازمان شیلات، جزیره کیش به عنوان پایلوت ماهیگیری با قلاب معرفی شده است، گفت: تشدید حفاظت دریایی در بحث تورریزی و صید غیرمجاز از سوی شیلات هرمزگان، توجه به آلودگی های زیست محیطی سواحل و مقابله با لکه‌های نفتی در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha