قزوین - ایرنا - دبیر ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین گفت: اهدای زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر در این استان براساس ماده ۴ قانون جمعیت آغاز شد.

کبری علیخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون براساس آمارهای صورت گرفته ۵۵۹ خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان برای دریافت زمین رایگان واجد شرایط شناخته شده اند و واگذاری زمین نیز از روز گذشته به اهدای هشت قطعه به متقاضیان در شهر اقبالیه نیز آغاز شد.

به گفته مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین، واگذاری زمین های رایگان در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت گرفته است‌.

وی اضافه کرد: زمین‌های قابل واگذاری حدود ۲۰۰ متر هستند که خانواده‌ها تنها هزینه آماده‌سازی آن را پس از سه سال پرداخت خواهند کرد.

علیخانی تصریح کرد: شرایط واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر، سکونت حداقل پنج سال در یک منطقه و درج تاریخ تولد آخرین فرزند پس از آبان ماه ۱۴۰۰ است.

دبیر ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین خاطرنشان کرد: خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر متقاضی دریافت زمین رایگان بایستی ابتدا در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کرده و سپس مراحل اداری آن را از سازمان نظام مهندسی ساختمان و سپس اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری کنند.

علیخانی با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ابعاد حمایتی متعددی برخوردار است، اضافه کرد: واگذاری زمین رایگان تنها بخشی از این قانون محسوب می‌شود.

دبیر ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قزوین یادآور شد: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی، نیازمندیم علاوه بر ارایه تسهیلات اقتصادی، برانجام این امر مهم، یعنی واگذاری زمین رایگان به این خانوارها نیز همت مضاعف کنیم.