۱۶۰۰ خانواده با بیش از سه فرزند در قزوین برای دریافت زمین رایگان ثبت‌نام کردند

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از ثبت نام هزار و ۶۰۰ خانواده دارای سه فرزند و بیشتر برای دریافت زمین رایگان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش ایرنا، کبری علیخانی شامگاه چهارشنبه در سومین کمیته ماده چهار قانون جمعیت (واگذاری زمین رایگان به خانواده های سه فرزندی و بیشتر) که با حضور جمعی از نمایندگان خانواده ها برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به میزان زمین های تامین شده، بیشتر این افراد می‌توانند تا پایان سال صاحب زمین رایگان شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ قطعه زمین در استان واگذار شده است، اضافه کرد: به دلیل طی شدن مراحل مقدماتی ، سرعت واگذاری زمین به خانواده‌ها از این پس بیشتر خواهد شد.

علیخانی با بیان اینکه استان قزوین پس از ابلاغ قانون جمعیت جزو نخستین استان‌هایی بود که پیگیر واگذاری زمین بوده است، گفت: یکی از دلایل طولانی شدن روند واگذاری، کمبود زمین در استان بود تا راهکار اساسی برای این مهم چاره اندیشی شود.

به گفته این مسوول، نخستین مرحله واگذاری زمین رایگان در شهر اقبالیه و سپس در شهرستان بویین زهرا انجام شد که قرار است مابقی واگذاری‌ها نیز تا چند ماه آینده به صورت مستمر محقق شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در قالب قانون جوانی جمعیت که یک قانون جدید محسوب می‌شود، وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند شده است که یک اقدام حمایتی بی نظیر در راستای تکریم بنیان خانواده محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha