مهاباد - ایرنا - امام جمعه موقت مهاباد گفت: اسلام واقعی و عمل به توصیه‌های دینی، انسان را از فتنه‌ها و توطئه‌های دنیوی نجات و در روز رستاخیز سربلند خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: مسلمانان باید به دین خود و اسلام در دنیای امروزی افتخار و برای ترویج هر چه بیشتر آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: انسان مسلمان هر روز و هر لحظه با امتحان و سختی‌های الهی رو به خواهد شد و ضروری است با تقویت ایمان و عمل صالح زمینه سربلندی و سعادت دنیا و آخرت را برای خود فراهم کند.

امام جمعه موقت مهاباد با اشاره به روز ۱۴ تیرماه و روز قلم گفت: پایه و ظهور دین مقدس اسلام بر مبنای دانش و علم آموزی بوده و بر خدمت به همنوع تاکید شده است.

ماموستا رشیدی در ادامه ضمن تبریک روز شهرداری و دهیاری نیز یادآور شد: اگر کسی که مسوولیت پذیرفت از عهده آن بربیاید عبادت است و چنانچه کوتاهی نماید با سختی و عذاب در پیشگاه خداوند همراه خواهد شد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.