امام جمعه موقت مهاباد: مومنان در مقابل دشمن وحدت و همبستگی داشته باشند

مهاباد - ایرنا - امام جمعه موقت مهاباد گفت: مومنان به دستورهای قرآن عمل کرده و در برابر دشمن با هم متحد شده، وحدت و همبستگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به توصیه‌های قرآن اظهار کرد: دین اسلام مومنان را به اتحاد و همبستگی توصیه کرده و اکنون این مهم بسیار لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: توجه به آیین و احکام اسلامی بهترین الگو برای حفظ بنیاد خانواده است و با بهره گیری از آموزه‌های پیامبران می‌توان از تهدیدهای نابود کننده خانواده جلوگیری کرد.

امام جمعه موقت مهاباد افزود: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی برنامه جامع و دقیقی برای زندگی سعادتمند انسان در دنیا و آخرت تدوین کرده است.

ماموستا رشیدی اضافه کرد: مومنان می‌توانند با قرائت قرآن کریم بیشتر با آموزه‌های دینی آشنا شوند و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملی کنند.

وی یادآور شد: والدین می‌توانند با الگوبرداری از اسلام و احکام الهی فرزندان خود را آموزش دهند چون تربیت صحیح کودکان بسیاری از معضلات و مشکلات درون جامعه را برچیده و باعث ایجاد یک جامعه سالم می‌شود.

ماموستا رشیدی تاکید کرد: دین اسلام از آداب سخن گفتن، معاشرت با دیگران از سلام کردن تا چگونگی بحث و جدل، مومنان را ارشاد و راهنمایی کرده است.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha