۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85155747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت مهاباد: توهین به مقدسات ادیان الهی محکوم است

مهاباد - ایرنا- امام جمعه موقت مهاباد گفت: توهین به مقدسات ادیان اهالی به ویژه به دین مبین اسلام و کتاب آسمانی میلیاردها مسلمان محکوم و غیرقابل قبول است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در پایتخت سوئد افزود: مسلمانان جهان در محکومیت اهانت به قرآن کریم که احساسات همه را جریحه دار کرد، متحد عمل کرده و در برابر این گونه رفتارها بی تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: اتحاد دولت‌های اسلامی و مسلمانان در برابر رخدادهای مختلف به‌ویژه در محکومیت توهین به مقدسات، ضروری است.

امام جمعه موقت مهاباد بیان کرد: تکرار هتک حرمت به مقدسات آسمانی به‌ویژه همزمان با ایام مقدسه امّت اسلامی ، اقدامی تحریک آمیز، نسنجیده و غیر قابل قبول و توجیه است که باید در برابر آن ایستاد.

ماموستا رشیدی در ادامه ضمن تبریک عید قربان به عنوان نماد اطاعت محض در برابر دستورات الهی تاکید کرد: انسان در کنار عادت به گناه از پروردگار و ذات هستی دور شده و به سمت تباه و نابودی کشانده می شود.

به گزارش ایرنا، هتک حرمت به قرآن کریم و سوزانده شدن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم ، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha