زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طی سه ماهه اول امسال از مجموع کل تماس‌ها با اورژانس استان، ۲ هزار و ۷۲۴ مورد مزاحمت تلفنی ثبت شد که این میزان در مدت مشابه قبل ۲ هزار ۵۱۹ مورد بود که افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

داریوش تقلیو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه اول امسال ۴۶ هزار و ۸۸ تماس با اورژانس استان برقرار شده که متاسفانه از این تعداد ۲ هزار و ۷۲۴ مورد معادل ۶ درصد مزاحمت های تلفنی بوده است.

وی با بیان اینکه مزاحمت های تلفنی اورژانس ۱۱۵ استان آمار بالایی است، اضافه کرد: برای به حداقل رساندن این معضل باید فرهنگ سازی لازم انجام گیرد.

این مسوول ادامه داد : اورژانس یک سیستم امداد رسان محسوب می شود و اشغال خطوط تلفن، امکان خدمت رسانی مطلوب به بیمارانی را که در شرایط خاصی قرار دارند با مشکل جدی و عوارض جبران ناپذیر مواجه می کند.

وی با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی موجب افزایش آمار ماموریت های غیرواقعی می شود، اظهار داشت: کارشناسان اورژانس پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانی‌ها متوجه کاذب بودن تماس می‌شوند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: امداد رسانی اورژانسی به گروه های هدف بسیار حیاتی است و وجود همین مزاحمت های تلفنی چه بسا وقایع ناخوشایندی را رقم بزند که آگاهی و اطلاع رسانی جهت کاهش آمار مزاحمت‌های تلفنی ضروری است.

وی با بیان اینکه همه ساله مزاحمت های تلفنی آمار قابل تاملی از تماس های اورژانس ۱۱۵ استان را به خود اختصاص می دهد و هزینه های قابل تاملی را به اورژانس تحمیل می‌کند، خاطر نشان کرد: برخورد با مزاحمان تلفنی امری مهم و ضروری است تا امکان تکرار موارد مشابه را به حداقل برساند.