بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: ۲ تفاهم‌نامه عمرانی در حوزه برق‌رسانی و راهسازی به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال در این استان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه‌ها در استان اظهار کرد: تفاهم‌نامه حوزه برق‌رسانی با اعتباری افزون بر هفت هزار میلیارد ریال برای یک پست انتقال ۶۳/۲۳۰ کیلووات و تجهیزات و خطوط مربوط جهت تامین برق به زیرساخت‌های صنعتی، کشاورزی، شیلاتی و مسکونی ویژه شهرستان سیریک به امضا رسید.

وی بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه قرار است این پست انتقال ظرف مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری برسد که ایجاد این پست سبب پایداری شبکه انتقال برق و امکان فراهم آوردن برق مشترکان و همچنین بهبود ولتاژ می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مهم در حوزه راهداری استان نیز گفت: طبق این تفاهم‌نامه قرار است با تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال (پنج هزار میلیارد ریال سهم استانداری و ۱۰ هزار میلیارد ریال سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده و ۵۴ نقطه حادثه خیز اصلاح شود.

دوستی ادامه داد: این ۵۴ نقطه مهم حادثه خیز استان در سال‌های اخیر در مجموع سبب جان باختن ۱۲۲ نفر و قطع عضو و قطع نخاع ۳۵۰ نفر در حوادث رانندگی شده‌اند که با امضای این تفاهم‌نامه و اصلاح مسیرها تلاش می‌شود این آمار، کاهشی چشمگیر داشته باشد.

۵۴ نقطه مهم حادثه خیز هرمزگان در سال‌های اخیر سبب جان باختن ۱۲۲ نفر و قطع عضو و قطع نخاع ۳۵۰ نفر در حوادث رانندگی شده‌اند که با امضای این تفاهم‌نامه و اصلاح مسیرها تلاش می‌شود این آمار، کاهشی چشمگیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم بهبود کیفیت زیست مردم و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات عمومی در حوزه زیرساختی است که در این حوزه‌ها تلاش خوبی در سطح استان از آغاز دولت تاکنون صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: مساله پایداری شبکه برق و بهسازی و آسفالت مسیرهای مواصلاتی و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله مهم‌ترین کارهایی است که در راستای سیاست یادشده در سطح استان در حال انجام است.