۲۲ هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه برق‌رسانی و راهسازی در هرمزگان به امضا رسید

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: ۲ تفاهم‌نامه عمرانی در حوزه برق‌رسانی و راهسازی به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال در این استان به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه‌ها در استان اظهار کرد: تفاهم‌نامه حوزه برق‌رسانی با اعتباری افزون بر هفت هزار میلیارد ریال برای یک پست انتقال ۶۳/۲۳۰ کیلووات و تجهیزات و خطوط مربوط جهت تامین برق به زیرساخت‌های صنعتی، کشاورزی، شیلاتی و مسکونی ویژه شهرستان سیریک به امضا رسید.

وی بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه قرار است این پست انتقال ظرف مدت ۳۰ ماه به بهره‌برداری برسد که ایجاد این پست سبب پایداری شبکه انتقال برق و امکان فراهم آوردن برق مشترکان و همچنین بهبود ولتاژ می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مهم در حوزه راهداری استان نیز گفت: طبق این تفاهم‌نامه قرار است با تامین اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال (پنج هزار میلیارد ریال سهم استانداری و ۱۰ هزار میلیارد ریال سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده و ۵۴ نقطه حادثه خیز اصلاح شود.

دوستی ادامه داد: این ۵۴ نقطه مهم حادثه خیز استان در سال‌های اخیر در مجموع سبب جان باختن ۱۲۲ نفر و قطع عضو و قطع نخاع ۳۵۰ نفر در حوادث رانندگی شده‌اند که با امضای این تفاهم‌نامه و اصلاح مسیرها تلاش می‌شود این آمار، کاهشی چشمگیر داشته باشد.

۵۴ نقطه مهم حادثه خیز هرمزگان در سال‌های اخیر سبب جان باختن ۱۲۲ نفر و قطع عضو و قطع نخاع ۳۵۰ نفر در حوادث رانندگی شده‌اند که با امضای این تفاهم‌نامه و اصلاح مسیرها تلاش می‌شود این آمار، کاهشی چشمگیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم بهبود کیفیت زیست مردم و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات عمومی در حوزه زیرساختی است که در این حوزه‌ها تلاش خوبی در سطح استان از آغاز دولت تاکنون صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: مساله پایداری شبکه برق و بهسازی و آسفالت مسیرهای مواصلاتی و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله مهم‌ترین کارهایی است که در راستای سیاست یادشده در سطح استان در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha