یاسوج- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای هوای شهر سردسیری یاسوج در شبانه روز گذشته به ۳۸.۶درجه سانتی‌گراد رسیده است.

به گزارش ایرنا،ثبت این دما در شهریاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد که در ارتفاع ۱۸۷۰ متری از سطح دریا و بر دامنه دنای همیشه سفید پر برف و در لابلای جنگل های تنومند و سرسبز بلوط قرار گرفته کمتر اتفاق می افتد.

ولی بهره مند روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای دیگر شهرهای سردسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل سی سخت ۳۶.۴و مارگون ۳۶.۹ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شبانه روز گذشته بیشترین دمای ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق گرمسیری استان شامل لنده ۴۸.۵، امامزاده جعفر ۴۷.۵،لیکک ۴۶.۴، دوگنبدان ۴۶.۳ و شهر دهدشت ۴۵.۸درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی عنوان کرد:این در حالی است که بیشترین دمای ایستگاه های گرمسیری استان در روز چهارشنبه بیست و یکم تیر ۴۶تا ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده بود.

بهره مند خاطرنشان کرد:بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که وضعیت هوای استان در شبانه روز آینده تداوم هوای گرم،آسمان صاف با افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.