۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85161594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای شهر لنده از ۴۷درجه سانتی گراد گذشت

۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبر: 85161594
دمای هوای شهر لنده از ۴۷درجه سانتی گراد گذشت

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:دمای هوای شهر لنده گرمترین نقطه این استان در شبانه روز گذشته به ۴۷.۲درجه سانتیگراد رسید.

ولی بهره‌مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی دیگر مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۷، دوگنبدان ۴۵.۷،لیکک ۴۵.۲ و دهدشت ۴۵درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:حداکثر دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای سردسیری یاسوج ۳۷.۶ ،سی سخت ۳۶ و مارگون ۳۵.۴درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

وی عنوان کرد:بامداد امروز کمینه دمای هوای شهرهای یاسوج ۱۸ ، مارگون ۲۱، سی سخت ۲۱،دهدشت ۲۱،امامزاده جعفر۲۳،دوگنبدان ۲۵،لنده ۲۹ و لیکک ۳۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

بهره مند عنوان کرد: وضعیت دمای هوای استان امروز پایدار است و از فردا جمعه هفدهم تیرماه دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد یک با ۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: شدت گرمای هوای استان در روزهای پایانی هفته آینده افزایش می یابد به طوری که دمای برخی نقاط تا ۴۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ منطقه گرمسیری و سردسیری و ۶ ایستگاه هواشناسی است.

تفاوت دمای هوای این استان چهارفصل در گرمترین و سردترین نقاط برخی اوقات سال از ۳۰ درجه می گذرد.

در همین شبانه روز گذشته دمای هوای گرمترین و خنک ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شد این روزها در حالی که ساکنان شهر مارگون با دمای صبحگاهی ۱۵ درجه سانتیگراد صبحگاهی بهاری را تجربه می کنند گرما در شهرستان های جنوبی استان به اوج خود رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha