کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:جزایر سه گانه ایرانی تا ابد متعلق به ایران بوده و ما در خصوص حفظ تمامیت ارضی کشور با کسی تعارف نداریم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: در نشست مشترک روسیه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس،موضع گیری روسیه به این مضمون بوده که موضوع جزایر سه گانه قابل حل و فصل و گفت و گو از راه دیپلماسی است اما ما به صراحت اعلام می کنیم که این جزایر تا ابد متعلق به ایران است.

وی اظهار کرد:وزارت امور خارجه اعلام کرد که این جزایر برای ابد متعلق به ایران است و ما هم به روسیه می گوییم از مواضع آن کشور در سوریه تجلیل می کنیم و در بحث قرآن سوزی در سوئد پوتین این اقدام را محکوم کرد اما ملت ایران و مردم غیور کاشان نسبت به تمامیت ارضی کشور با احدی تعارف ندارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:عید غدیر از مناسبت های هفته بود، مردم کاشان هم در روز عید غدیر در مسجد صادقیه اجتماع باشکوه برگزار کردند و در عصر روز عید غدیر مردم سه کیلومتر موکب های جشن و شادی برگزار کردند،در روز عفاف و حجاب هم حضور مردم باشکوه بود.

حجت اللاسلام حسینی گفت: روز خانواده از مناسبت های دیگر هفته است و یک خانواده نمونه اسلامی خانواده حضرت علی(ع) است،خداوند می فرماید مومن باید ازدواج کند چون امید است خداوند به وی فرزند دهد و این کودک زمینه توسعه لفظ جلاله «لا إله إلّا اللّه» در عالم را فراهم می کند.

وی افزود: تکریم بازنشستگان از دیگر مناسبت های هفته است،بازنشسته بعد از ۳۰ سال کار مستمری دریافت می کند و این حق مادی اش می باشد اما از نظر سازمان های جهانی ۶۵ سال به بالا بازنشسته است،امام راحل (ره) قیام خود را در سال ۱۳۴۲ وقتی ۶۳ سال سن داشتند شروع کردند و این قیام بی نظیر در بازنشستگی شروع شد،افرادی که بالاتر از ۶۵ سال دارند، بدانند که خداوند به آنها بازنشستگی معنوی می دهد.

وی تصریح کرد: مراد از حق بازنشستگی معنوی این است که در پیری که توان انجام اعمال زیادی را ندارد،هر عبادتی که در جوانی انجام داده برای فرد در پیری ثبت می شود.

وی اظهار کرد:کمک به ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر اقدامی حسنه است،۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ مصادف با تاسیس شورای نگهبان است امام راحل(ره) فرمودند من با این شورا که حافظ اسلام و قانون اساسی است صد درصد موافق هستم،مقام معظم رهبری هم فرمودند، برای کسی که دلش برای اسلامیت نظام بتپد وجود شورای نگهبان موجب آرامش قلب است.

وی تصریح کرد:شورای نگهبان،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مورد خشم استکبار است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:بزرگداشت محتشم کاشانی و روز شعر آیینی از دیگر مناسبت های هفته است،یکی از ارکان ماندگاری قیام امام حسین(ع)جهاد تبیینی است که توسط حضرت زینب(س) انجام شد، شاعران این مسیر را ادامه دادند و رکن دیگر ماندگاری آن اراده الهی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: محتشم کاشانی با سرودن شعر «باز این چه شورش است که در خلق عالم است»وظیفه جهاد تبیین خود را انجام داد،رهبر معظم انقلاب از نهاد های تبیینی و خانواده ها گلایه دارند،معظم له فرمودند در گذشته پدران و مادران معارف را به کودکان خود می آموختند اما امروز این کار به درستی توسط والدین انجام نمی شود.

وی افزود: در ماه محرم مبلغان از ظرفیت قرارگاه های سازمان تبلیغات و سپاه استفاده کنند و نیازهای محله ها را از امام محل احصا کنند.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت:مقام معظم رهبری فرمودند دشمن امروز ایمان ما را هدف گرفته،در حکمت ۳۱ نهج البلاغه حضرت علی (ع) می فرمایند ایمان چهار ستون دارد که شامل صبر،یقین،عدل و جهاد است و هرکدام از آنها بر چهار ستون بنا شده و در مجموع ایمان ۱۶ ستون دارد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند،عدل نیازمند تفکر ژرف اندیش،دانش عمیق،داوری درست و شکیبایی استوار است.

وی گفت:حضرت علی (ع) می فرمایند،اگر کسی اهل فکر باشد،فهمش او را به علم عمیق می رساند و از منابع اصیل قران و اهل بیت(ع) می نوشد و این فرد دیگر دچار افراط و تفریط در داوری نمی شود.

وی اظهار کرد:در نامه ۵۳ حضرت علی (ع) به مالک اشتر می فرمایند،ای مالک اشتر مراقب باش دچار عُجب نشوی،اگر انسان از تملق دیگران نسبت به خودش استقبال کند،این حس از محکم ترین فرصت های شیطان علیه انسان است تا کارهای نیکو و حسنه انسان را نابود کند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:تفاوت عُجب با تکبر این است که در تکبر فرد خود را با دیگری مقایسه کرده و حسن خودبرتر بینی دارد اما در عُجب فرد فقظ خودش را می بیند و فقط ار خود را تزئین کرده و می بیند.

حجت الاسلام حسینی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند اگر کسی یقین داشته باشد که قرار است از پل صراط عبور کند هیچگاه دچار عُجب نمی شود.

وی اظهار کرد:حضرت علی (ع) در بیان دیگری می فرمایند برای مقابله با عُجب،عظمت خداوند را به یاد آورید،وقتی عُجبت زیاد شد به عظمت قدرت خدا نگاه کن.

امام جمعه کاشان بیان کرد: خداوند به بنی اسرائیل بعد از ۴۰ سال سرگردانی این دستور را طبق آیه ۵۸ سوره بقره صادر کرد «وَإِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هَٰذِهِ الْقَرْیَةَ فَکُلُوا مِنْهَا حَیْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَکُمْ خَطَایَاکُمْ ۚ وَسَنَزِیدُ الْمُحْسِنِینَ»یعنی وارد این قریه (بیت المقدس) شوید و از نعمتهای آن فراوان تناول کنید و از آن در، سجده کنان داخل شوید و بگویید: (خدایا) گناهان ما فرو ریز، تا از خطای شما درگذریم؛ و بر ثواب نیکوکاران خواهیم افزود.

حجت الاسلام حسینی گفت: بنی اسرائیل همه دستورات خداوند را زیرپا گذاشته و تنها آن بخش از دستور خدا در خصوص استفاده از نعمت ها را اجرا کردند و این نافرماتی موجب نزول عذاب همراه با اضطراب برای بنی اسرائیل شد که یک مصداق این عذاب زلزله و دیگری طاعون است.

وی افزود:بیماری طاعون شیوع پیدا کرد و در برخی روایات آمده که در اثر آن ۱۲۰ هزار نفر از قوم بنی اسرائیل هلاک شدند.

وی اظهار کرد:هر کس در هر منطقه ای به گناه آلوده شود عذاب الهی در کمین وی خوادهد بود و مصداق امروز آن اسرائیل خبیث است که با بلدوزر به خانه های مردم حمله کرده و کودکان را می کشد.