۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85162546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:تبعیت از ولایت فقیه لبیک گفتن به امیرالمومنین(ع)  است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:تبعیت از ولایت فقیه همان لبیک گفتن به امیرالمومنین(ع) و اصلی ترین پیام واقعه غدیر است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: ملت عظیم الشان ایران قابل مقایسه با ملل هم عصر پیامبر اکرم(ص)،امیر مومنان (ع) و ائمه اطهار(ع) نیستند،وقتی پیامبر(ص)در بستر بیماری بود به مردم آن زمان فرمود که قلم و دوات بیاورید تا مطلبی برای شما بنویسم که فردی با لحن توهین آمیز گفت این مرد هذیان می گوید و هیچ کسی پاسخ محکم به فرد توهین کننده نداد.

وی اظهار کرد:پیامبر(ص) در غدیر خم از مردم برای حضرت علی(ع)بیعت گرفتند و فرمودند که هرکسی این بیعت را بشکند بر او لعنت کنید، اما در ۲۸ صفر هنوز پیامبر(ص)دفن نشده بود که امت در آن زمان، خلاف این تاکید پیامبر(ص)را انجام داد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: حاج احمد آقا خمینی خاطره ای نقل کردند و به رییس وقت مجلس خبرگان رهبری پیغام دادند که این جمله را به نقل از من بگویید،مقام معظم رهبری در آن زمان رییس جمهور وقت بودند و در مجلس کره جنوبی سخنرانی می کردند و امام راحل(ره)این سخنرانی را نگاه می کردند که من به امام راحل(ره) گفتم که چقدر مقام رییس جمهوری برازنده آیت الله خامنه ای است، حضرت امام خمینی(ره) در پاسخ گفتند که ایشان شایسته رهبری هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت:۲۵ سال حضرت علی(ع) را خانه نشین کردند،سکوت ایشان به دلیل مصلحت اسلام بود و ایشان به حضرت زهرا(س)فرمودند که من برای حفظ دین اسلام و نام پیامبر(ص) سکوت کردم.

وی افزود:بعد از گذشت ۲۵ سال در روز عید غدیر سال ۳۵ هجری مردم با حضرت علی(ع) بیعت کردند اما در مدت چهار و نیم سال جنگ هایی ازجمله،جمل،نهروان و صفین را به ایشان تحمیل کردند.

وی اظهار کرد:فرق آن سه جنگ دوران امیرمومنان(ع) با خوارج و مارقین دوره ما در این است که نتیجه آن سه جنگ حکمیت شد و ابوموسی اشعری مرد ساده لوح فریب عمروعاص را خورد اما ملت عظیم الشان ایران اجازه تکرار سقیفه در ۱۴ خرداد را ندادند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در طول ۳۴سال رهبری مقام معظم رهبری عده ای شیطنت کردند،منافقان ۱۷ هزار شهید ترور از ما گرفتند اما عاقبت دیدیم که آنها در آلبانی به چه فلاکتی افتادند و امروز به فضل الهی با رهبری مقام معظم رهبری شرایطی را داریم که پیش بینی امام راحل (ره) در حال تحقق است،ایشان فرمودند امیدوارم بسیج اسلامی برای همه مستضعفان جهان الگو شود و قرن ۱۵ قرن شکستن بت های بزرگ و جایگزینی اسلام به جای شرک باشد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حکمت ۳۱ نهج البلاغه حضرت علی (ع) می فرمایند که ایمان چهار ستون دارد که شامل صبر،یقین،عدل و جهاد است و هرکدام از آنها بر چهار ستون بنا شده و در مجموع ایمان ۱۶ ستون دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: یقین شامل بینایی و بصیرت زیرکانه،دریافت حکمت و علم،عبرت از حوادث روزگار و تاسی به سیره گذشتگان است.

حجت الاسلام حسینی گفت: یکی از مستحبات عید غدیر خم غسل است، خواندن زیارت امین الله هم مخصوص این عید سعید است.

وی افزود:پیامبر اسلام(ص) در حدیثی می فرمایند،در روز قیامت دورترین افراد به من مستکبران هستند،امام صادق(ع) می فرمایند،در جهنم یک وادی به نام سقر وجود دارد که بسیار داغ است و با یک نفسش جهنم را به آتش می کشد،حضرت علی(ع) می فرمایند اگر انسان بداند که هستی و وجودش در ابتدا چه بوده و در پایان چه می شود هیچ وقت تکبر به خرج نمی دهد،موجودی را که بین نطفه و جیفه ایستاده و زندگی می کند و بدنش ظرفی برای دفع غائط است به چه تکبر می ورزد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: آیه ۵۸ سوره بقره چند نکته دارد، نکته اول این است که وقتی بنی اسرائیل مطیع حضرت موسی(ع) بودند دریا برای آنها شکافته شد،اما وقتی حرف حضرت موسی (ع) را گوش نکرند به مدت ۴۰ سال تنبیه شدند،برای پیمودن ۸۰ کیلومتر ۴۰ سال پیاده راه می پیمودند و به مقصد نمی رسیدند و این تنبیه خدا برای آنها بود.

حجت الاسلام حسینی گفت: خداوند گاهی از بیت المقدس با عنوان قریه، گاهی ارض بابرکت ،گاهی ارض مقدسه و گاهی هم از بیت المقدس با عنوان مسجد الاقصی و گاهی هم سرزمین صادق نام می برد.

وی افزود:خداوند به بنی اسرائیل بعد از ۴۰ سال سرگردانی این دستور را طبق آیه ۵۸ سوره بقره صادر کرد «وَإِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هَٰذِهِ الْقَرْیَةَ فَکُلُوا مِنْهَا حَیْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَکُمْ خَطَایَاکُمْ ۚ وَسَنَزِیدُ الْمُحْسِنِینَ»یعنی وارد این قریه (بیت المقدس) شوید و از نعمتهای آن فراوان تناول کنید و از آن در، سجده کنان داخل شوید و بگویید: (خدایا) گناهان ما فرو ریز، تا از خطای شما درگذریم؛ و بر ثواب نیکوکاران خواهیم افزود.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه فوق می فرماید که به محسنین پاداش ویژه داده و آنها مشمول رحمت رحیمیه خدا می شوند، طبق آیه ۹۰ سوره یوسف افراد اهل تقوا و صبر و استقامت محسن هستند ،در آیه ۱۹ سوره مبارکه ذاریات آمده که افرادی که شب ها عبادت کرده و کم می خوابند و سحر استغفار می کنند و از مال خود به فقرا عطا می کنند ،محسن می باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha