آستارا- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا از دستگاه‌های مربوطه خواست تا نسبت به ساماندهی سرعت‌گیرها در نقاط مختلف این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سخاوت سلیمان‌نژاد روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک آستارا، اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از نقاط گردشگرپذیر است، ممکن است برخی رانندگان با منطقه آشنایی نداشته باشند و دچار مشکلاتی شوند که در این راستا باید سرعت‌گیرها را ساماندهی کنیم.

وی افزود: بیشترین تعداد سرعت‌گیر در شهرستان آستارا و فاصله آن تا شهرستان تالش وجود دارد که برخی از آنها هم استاندارد نیست و باید دستگاه‌های متولی برای استانداردسازی آنها اقدام لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا بیان کرد: شرایط ترافیکی لوندویل در چند ماه گذشته به‌خوبی مدیریت شده و به‌ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه با مسدود کردن دوربرگردان مسیر، همچنین نظارت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دیگر از پارک دوبله و سوبله در آن محدوده نیز خبری نیست.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بسیار مهم است و در صورت فقدان نظارت مشکل خواهیم داشت، اضافه کرد: کارشناسان شهرداری برای ایمن‌سازی دوربرگردان روبه‌روی سالن آزادی آستارا نیز باید با همکاری اداره‌های مربوطه بازدیدی از محل داشته باشند و اقدام لازم را بعمل آورند.

سلیمان‌نژاد همچنین با اشاره به برخورداری این شهرستان از نعمت جنگل، دریا و سواحل و گردشگرپذیری بر لزوم اقدام دستگاه‌های مربوطه برای ساماندهی اصناف و رفع سد معابر به ویژه در هسته مرکزی شهر تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، عنوان کرد: امام راحل فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و به طور قطع ما باید حرمت این ماه‌ها را نگه داریم؛ در این راستا نشستی در دفتر امام‌جمعه و همایشی در سپاه ناحیه برگزار شده است و ۲ نشست دیگر نیز در سطح بخش‌های شهرستان برای انجام هماهنگی‌های لازم برگزار خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.