کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که با پیش فروش واحدهای مسکونی درحال ساخت از شهروندان نظرآبادی، ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش روز یکشنبه از مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز، سردار " حمید هداوند" اظها کرد : در پی ارجاع شکایت چند نفر از مالباختگان پرونده کلاهبرداری پیش فروش آپارتمان های در حال ساخت به کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، با تشکیل یک کارگروه ویژه، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات اولیه کارآگاهان از شاکیان پرونده بیانگر آن بود که این فرد چندی پیش در شهر نظرآباد با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان سازنده مجتمع های آپارتمانی، تعدادی از مجتمع های درحال ساخت را در یکی از شهرک های مسکونی این شهرستان به شکات پیش فروش و طی مراحلی با ترفندهایی خاص، ۵۰ میلیارد ریال از خریداران دریافت کرده و سپس بدون عمل به تعهدات خود، متواری می شود.

وی با اشاره به متواری بودن و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبردار گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی نظرآباد با تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی-اطلاعاتی، سرانجام موفق به شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری او در عملیاتی غافلگیرانه در شهرستان ساوجبلاغ شدند.

سردار هداوند با تأکید بر رعایت اصول عقد قرارداد در انجام معاملات مختلف ملکی، افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از اعتراف به کلاهبرداری از شهروندان، سرانجام با تشکیل پرونده مقدماتی به دستگاه قضائی معرفی و درنهایت با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

دستگیری موز فروش های اسکیمری در کرج

جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که اقدام به ۲۳ فقره کلاهبرداری اسکیمری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کرده بودند، در این استان خبر داد.

سرهنگ "محمد نادربیگی" اظهار کرد : در پی ارجاع چند فقره پرونده برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به پلیس فتا استان البرز ، بررسی موضوع به صورت جدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های مقدماتی و محرز شدن برداشت اسکیمری از حساب شاکیان پرونده، ماموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند همه مالباختگان از یک دستفروش دوره گرد در مناطق گلشهر و عظیمیه موز خریداری کرده اند.

وی اضافه کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هویت چهار نفر از عاملان این کلاهبرداری ها شناسایی و همه آن ها در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرج دستگیر شدند.

نادربیگی یادآورشد : متهمان در تحقیقات تکمیلی تاکنون به کپی برداری از کارت های بانکی ۲۳ نفر از شهروندان اعتراف کردند.

وی گفت: کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد : متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده و همچنین تلاش پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارق کابل برق در شهرستان نظرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد از دستگیری یک سارق کابل برق با اعتراف به ۱۷ فقره سرقت در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "فرج اله اسدالهی" گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت کابل برق در شهرستان نظرآباد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی، سارق کابل برق دستگیر و در بازجوئی های تکمیلی پلیس به ۱۷ فقره سرقت کابل برق در شهرستان نظرآباد اعتراف کرد.