ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌ها باید اقدامات موثر برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری صورت‌ گیرد، گفت: البته باید توجه داشت چون پرهیز از ازدواج و فرزندآوری بیشتر ریشه فرهنگی دارد، اقدامات فرهنگی موثرترین راه برای ارتقای شاخص‌ها بوده و باید بیشتر روی آن تمرکز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای جوانی جمعیت آذربایجان غربی افزود: یک‌ مدت طولانی همه تبلیغات بر روی موضوع «دو بچه کافی است» متمرکز شد و هنوز هم این فرهنگ در خانواده‌ها طرفدار دارد.

وی اضافه کرد: پاک کردن این موضوع در اذهان مردم، مدت زمان زیادی لازم دارد ولی ما فرصت نداریم و فرصت خیلی کوتاهست چون امروز پیری جمعیت به عنوان تهدید بزرگ‌ برای کشور و جامعه مطرح است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کنار ازدواج، باید موضوع فرزندآوری هم در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: برخی از افراد ازدواج کرده‌اند ولی میل به فرزندآوری ندارند اما در عوض به نگهداری حیوانات توجه بیشتری دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم تا اهنگ‌ جمعیت را سرعت بدهیم، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که تولید محتوای خوبی در حوزه جوانی جمعیت نداریم و در این بخش نیاز به استمرار و اقناع سازی و تولید محتوا با سلیقه مخاطب داریم.

ابراهیمی با اشاره به لزوم توجه به جلوگیری از سقط جنین در جامعه‌ یادآور شد: در این خصوص باید ورود جدی‌ از سوی همه متولیان امور صورت گیرد.

وی همچنین از وقوع پدیده طلاق به عنوان یکی از عوامل ایجاد مشکل در حوزه فرزندآوری نام برد و گفت: افزایش مراکز مشاوره و ارائه مشاوره‌های موثر به زوجین باید در این ارتباط در دستور کار متولیان باشد تا با تحکیم بنیان خانواده، زمینه فرزندآوری نیز بیشتر فراهم شود.