ظرفیت سمن‌ها برای ترویج فرهنگ فرزندآوری به کار گرفته شود

زنجان – ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جوان برای ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در سطح استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز دوشنبه در اولین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این اداره کل، افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد که نقطه مقابل فرزندآوری است باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف این اداره کل در بخش جوانان، ارائه آموزش های لازم برای تحکیم بنیان خانواده است که با اجرای مشاوره های رایگان پیش، حین و بعد از ازدواج برای جامعه هدف اجرا می شود.

این مسوول افزود: باید مباحث مرتبط با تربیت فرزند در کنار این آموزش ها گنجانده شود تا جوانان و نوجوانان با آگاهی و نگاه عمیق برای تشکیل خانواده و فرزندآوری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود سمن های جوان، هیات های ورزشی و مراکز مشاوره تحت حمایت این اداره کل می توان برنامه های خوبی را در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، آگاه سازی جامعه از مزایای جوانی جمعیت، کاهش سقط جنین و چالش ها و تهدیدات سالمندی جمعیت کشور و استان اجرا کرد.

در پایان جلسه مقرر شد جلسات قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت به صورت مستمر برگزار شود و برنامه های پیشنهادی قابل اجرا در استان توسط اعضا ارائه گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha