مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: سکونت مدعیان حقوق بشر در اهانت صریح به قرآن کریم کتاب مقدس مسلمانان قابل تامل بوده و بار دیگر دروغین بودن ادعاهای آنها را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته افزود: اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در ملا عام و پخش زنده و بدون محدودیت آن برای بار دوم کاملا محکوم است و مسلمانان باید در مقابل آن متحد باشند.

وی اظهار کرد: یهودیان و رژیم صهیونیستی در صدد به جان هم انداختن ادیان الهی از جمله مسلمانان و مسیحیان هستند و باید در این رابطه آگاه بود.

امام جمعه مهاباد ادامه داد: به دولت سوئد پیشنهاد می‌کنیم یکبار در مساله فلسطین و رژیم صهیونیستی تحقیق کرده و علت این همه اغماض و پایمال کردن حقوق بشر از طرف یهودیان را بررسی کند.

ماموستا امامی در ادامه با بیان اینکه خداوند محافظت قرآن است، گفت: تحریم کالا و خدمات کشور اهانت کننده به مقدسات مسلمانان از طرف جهان اسلام باید در دستور کار قرار گیرد.

ماموستا امامی در ادامه ضمن تسلیت ایام محرم اضافه کرد: امام حسین (ع) نماد عزت و همدلی و ایستادگی برابر ظالمان و وحدت بیشتر اهل تسنن و شیعه است.

نمازگزاران اهل سنت مهاباد پس از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع با سردادن شعارهای اعتراضی از جمله الله اکبر، اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.