۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85176387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم خوزستان در محکومیت اهانت به قرآن راهپیمایی کردند

اهواز - ایرنا - مردم اهواز و سراسر استان خوزستان در محکومیت مجدد اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط عناصر سوئدی و حمایت آنها از این اقدام، راهپیمایی کردند.

به گزارش ایرنا این راهپیمایی روز جمعه (۳۰ تیر) پس از اقامه نماز پرصلابت جمعه در سراسر استان خوزستان، برگزار شد.

این مراسم در اهواز پس از اقامه نماز در مصلای امام خمینی رحمت الله علیه این شهرستان، در حدفاصل مصلی تا چهار راه آبادان برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان با سردادن شعار، خشم، نفرت و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی نشان دادند و توهین به مقدسات و هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند.

نمازگزاران درطول مسیر راهپیمایی با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل "، "مرگ بر تروریست " و "لبیک یا خامنه ای " انزجار خود را از این اقدام توهین آمیز کشور سوئد اعلام کردند.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام‌جمعه اهواز و برخی چهره‌های مذهبی و فرهنگی نیز همگام با مردم غیور و ولایتمدار اهواز در این راهپیمایی شرکت کردند.

پیش از این نیز مردم بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی توهین به مقدسات را به شدت محکوم کردند.

روز پنجشنبه و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.

در همین ارتباط و در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، شامگاه روز (پنجشنبه) ۲۹ تیر ماه سفیر سوئد در تهران توسط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد.

پس از آن دولت عراق ضمن برگزاری نشست اضطراری در خصوص هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، کاردار خود را از استکهلم فراخواند و از سفیر سوئد خواست که بغداد را ترک کند.

علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران اعزام سفیر جدید خود به استکلهم را نیز در اعتراض به این اقدام متوقف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha