سنندج- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: محیط بانان این شهرستان ۵۰ قطعه سهره طلایی را از یک منزل شخصی کشف و ضبط کردند.

سامان سیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از دریافت گزارش از یکی از همیاران محیط زیست، محیط بانان این شهرستان اقدام به پایش مستمر محل مورد نظر کردند.

وی اضافه کرد: در این رزمایش با تلاش محیط بانان، فرد متخلفی که اقدام به نگهداری ۵۰ قطعه سهره طلایی در منزلش کرده بود؛ شناسایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران ادامه داد: افزون بر این تعداد سهره طلایی از این فرد ۶ عدد قفس مخصوص نگهداری پرنده کشف و ضبط شد.

سیفی با اشاره به اینکه پرونده این فرد متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است، از عموم مردم درخواست کرد برای حفظ و حراست از حیات وحش و سرمایه های طبیعی استان و میهن عزیزمان، به محض اطلاع از ورود شکارچیان و متصرفان به بیت المال و امانت آیندگان در مناطق حفاظت شده، مراتب را از طریق دهیاران، شورای روستاها و همیاران محیطبان به نزدیکترین ادارات و با پاسگاه‌های محیط بانی و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

کردستان همچنین دارای پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.