زنجان - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری زنجان گفت: پارک‌های منتخب شهر از خیل عظیم عزاداران حسینی میزبانی می‌کنند که این اقدام به منظور مردمی‌تر کردن مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام می‌شود.

مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از فعالیت گروه نغمه خوانان در چند پارک منتخب خبر داد و گفت: نقالی و پرده خوانی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ماه محرم در پارک‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت پارک‌ها در یک سال گذشته با اجرای برنامه‌های مردمی بیشتر از قبل شده است، اضافه کرد: اجرای همایش دختران حسین (ع)، حرکت نمادین کاروان حضرت سید الشهدا (ع)، اجرای گروه سرود شهید حاج قاسم سلیمانی و پخت و پخش نذری از دیگر برنامه‌هایی است که با مشارکت سازمان فرهنگی و گروه‌های مردم نهاد اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به اجرای برنامه هیأت کودک در پارک کودک شهر زنجان، گفت: در این ویژه برنامه، هیأت کودک برنامه‌های مختص کودکان را اجرا می کند و عاشورا به زبان کودکان روایت می‌شود.

کریمی ادامه داد: در کنار این برنامه، خدمات مشاوره به والدین کودکانی که در برنامه حضور پیدا می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته نیز با مشارکت گروه‌های مردمی و سازمان فرهنگی شهرداری برنامه جشن در اغلب پارک‌های شهر برگزار شد، اضافه کرد: این پارک‌ها ظرفیت مناسبی برای آموزش شهروندی و ترویج مسائل دینی و مذهبی دارند و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب بهره برداری کرد.