ثبت نام رايگان در مراكز فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مناسبت هفته كودك

زنجان - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان زنجان گفت: به مناسبت هفته ملي كودك، ثبت نام از كودكان و نوجوان در مراكز فرهنگي و هنري اين كانون در سطح استان در روزهاي 15 و 17 مهر جاري به صورت رايگان انجام مي پذيرد.

به گزارش ايرنا محمدنقي صالحي روز چهارشنبه در جلسه تدوين برنامه هاي هفته ملي كودك در استان زنجان با بيان اينكه برنامه هاي هفته ملي كودك امسال، به مناسبت تقارن با ماه محرم الحرام رنگ و بوي عاشورايي به خود مي گيرد، افزود: در اين هفته كه 15 مهر جاري آغاز مي شود، برنامه هاي متعدد فرهنگي و هنري با همكاري دستگاه هاي اجرايي مختلف براي كودكان و نيز درباره كودكان در سطح استان اجرا مي شود.
وي ادامه داد: غرس22 نهال به ياد 22 شهيد كودك واقعه عاشورا از برنامه هايي است كه با همكاي شهرداري كه با اجتماع كودكان و نوجوانان و خانواده هاي آنان در محل پارك بانوان زنجان برگزار مي شود.
صالحي اظهار كرد: عيادت از كودكان بيمار در بخش كودكان بيمارستان ها، بازديد رايگان كودكان و خانواده هاي آنان از موزه ها و آثار باستاني سطح استان، بازديد از مراكز نگهداري كودكان بي سرپرست و معلول بهزيستي، ايجاد خيمه هاي مختلف عاشورايي در مراكز فرهنگي و هنري پرورش فكري كودكان و نوجوانان سطح استان، برگزاري مسابقه نقاشي با موضوع ماه محرم و قصه گويي براي كودكان از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي هفته كودك در استان زنجان است.
به گزارش ايرنا برگزاري طرح جمع آوري اسباب بازي براي كودكان مناطق محروم در قالب ايجاد چند پايگاه در موزه كارخانه كبريت، پارك بانوان و اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، از برنامه هاي ديگري بود كه اجراي آن در هفته كودك در اين جلسه به تصويب رسيد.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان زنجان تاكيد كرد: اگر آينده اي اميد بخش و روشن براي جامعه متصور هستيم بايد به جايگاه كودكان توجهي ويژه داشته باشيم چرا كه اين قشر هديه اي الهي و ارزشمندترين سرمايه ملي به شمار مي روند و امانت الهي در دستان ما هستند.
15 تا 21 مهر به عنوان هفته ملي كودك در كشور نام گذاري شده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري** انتشار دهنده: رويا رفيعي