اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: ۵۰۰ تُن آرد فوق العاده به منظور تامین نان شهروندان ، مراسم مساجد و هیات های مذهبی ماه محرم و صفر به نانوایی‌های استان اختصاص یافت.

محسن ضیایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در ایام ماه محرم و صفر، ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد مناسبتی فوق العاده برای پخت نان به نانوایان استان اختصاص یافته است و هیات‌های مذهبی و موکب داران برای تهیه آرد نان مورد نیاز باید به فرمانداری‌های محل مراجعه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان افزود: با تمهیدات صورت گرفته و ذخیره سازی آرد کافی در استان، هیچ نگرانی و کمبودی در خصوص آرد مورد نیاز واحدهای خبازی در ایام محرم وجود ندارد.

وی درباره تخصیص کالاهای اساسی به هیات های مذهبی استان اصفهان گفت: همچنین در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، ۶۳۳ تُن شکر و هزار و ۵۰۰ تُن برنج بین هیات های مذهبی استان توزیع شد.

ضیایی خاطرنشان کرد: هیات‌های مذهبی برای دریافت برنج و شکر مورد نیاز خود با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند.

وی افزود: برنج و شکر با قیمت تنظیم بازار در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

چهار هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی ثبت شده و ۲۰ واحد کارخانه تولید آرد در استان اصفهان وجود دارد.

با اینکه ظرفیت تولید آرد کارخانه‌های استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است اما بطور میانگین، تنها با ۶۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.