به گزارش ایرنا بهروز موسوی چهارشنبه در نشستی با موضوع نحوه ارزیابی جذب معلم در استان در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: جایگزین شدن فرآیند ارزیابی به جای روش محاسبه و سنجش قطعا باعث خواهد شد تا نیروهای کاربلد و کارشناس را در مجموعه آموزش و پرورش جذب کنیم.
وی گفت: در مجموع سه هزار و ۸۰۰ داوطلب آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان توسط چهار تیم تعیین شده ارزیابی خواهند شد که از این تعداد در نهایت یکهزار و ۶۰۰ داوطلب استخدام میشوند.
موسوی با بیان اینکه برای بقا و دوام سیستم توانمند آموزش و پرورش نیاز بود تا چنین فرآیند ارزیابی جذب معلم ایجاد شود ادامه داد: آموزش و پرورش با ایدئولوژی اسلامی ارتباط تنگاتنگ دارد و برای جذب معلمانی متدین این روش سنجش بسیار کارآمد است.
معاون توسعه ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: آموزش و پرورش بعد از انقلاب دستخوش دگرگونیهای زیادی شد و با تغییر دولتها نیز دچار تغییرات زیادی گردید، به عنوان مثال در دولتی معاونت پرورشی حذف شد و در دولتی دیگر این معاونت دوباره احیا گردید.
موسوی بیان کرد: در این روش ارزیابی زمان، فضا و ابزار لازم در اختیار داوطلب وجود دارد تا بتواند توانمندیهای خود را به نمایش بگذارد.
وی افزود: چهار تیم ارزیاب در بخشهای مختلف داوطلب را مورد ارزیابی قرار میدهند تا متناسب با سند مورد نظر آموزش و پرورش انتخاب شوند.
طبق گفته آموزش و پرورش خوزستان ۱۰ هزار نیروی معلم در استان کمبود وجود دارد.
آزمون استخدامی معلم در اردیبهشت امسال برگزار شد و مراحل ارزیابی به روش جدید چند برابر ظرفیت داوطلبان قبول شده در حال انجام است.