اهواز- ایرنا- سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: همکاری مسئولان پایانه مرزی شیب کشور عراق موجب تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه می‌شود.

به گزارش ایرنا رستم عیدی پور پنجشنبه در بازدید از پایانه شیب و نشستی که با مسئولان عراق داشت بیان کرد: تمام تلاش بر این است که زوار تردد آسان و بدون مشکل داشته باشند و از مسئولان عراق خواستاریم هر گونه مشکل در مسیر تردد زائران را برطرف کنند.

وی گفت: خوشبختانه توافقات مشترک خوبی بین مسئولان پایانه شیب عراق و استان انجام شده که ایجاد گیت‌های بیشتر در گذرگاه‌ مرزی شیب تا اربعین از جمله این تصمیمات است.

عیدی پور افزود: تسهیل در ورود و خروج زائران به ویژه در خصوص حمل و نقل، ایجاد هماهنگی لازم برای تردد اتوبوس‌های ایرانی حامل زائران در عراق، افزایش ‌درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی از دیگر توافقات انجام شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: بکار گیری لوازم سرمایشی در محل‌های تجمع زوار و فعال‌سازی کارگروه مشترک ویژه اربعین در این پایانه نیز در دستور کار قرار دارد.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مسیرهای تردد زائرین اربعین حسینی در کشور است.

طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بودجه ۱۴۰۲ چهار هزار میلیارد ریال برای بهسازی زیرساخت های مسیر تردد اربعین حسینی پنج استان کشور از جمله خوزستان تخصیص یافته است.