جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جنوب استان کرمان با توجه به کمبودهای زیادی که وجود دارد، ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام میثم تارم افزود: از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود نیازمندی های نرم افزاری و سخت افزاری جنوب استان کرمان برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رسانه بیان کرد: امام سجاد (ع) در معرفی نهضت امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن یاد شهدا نقش مهمی داشتند.

حجت الاسلام تارم افزود: به دلیل تبلیغات سوء و مسموم در شام، حضرت علی (ع) برای مردم طور دیگری ترسیم شده بود که این نقش رسانه را نشان می دهد و رسانه می‌تواند حقایق را کاملا وارونه نشان داده یا درست نشان دهد.

وی ادامه داد: رسانه در آن زمان منبر و مسجد بود، آن زمان از همین تربیون ها چهره ای کاملا غیرواقعی از اهل بیت نشان دادند اما خدا اینچنین تقدیر کرد که امام سجاد (ع) وارد شام شوند و اهل بیت را معرفی کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتبارات مظلوم واقع شده است، موسسات متعدد فرهنگی بودجه دارند اما پاسخگوی امر فرهنگ، وزارت ارشاد است.

ذبیح الله اعظمی افزود: از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم جشنواره فیلم کوتاه را در جنوب کرمان پیگیری کند زیرا این امر می‌تواند در معرفی این منطقه نقش داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق جنوب کرمان: فرهنگ جنوب کرمان در حالت تدافعی قرار دارد

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه جنوب کرمان محروم است و زیرساخت فرهنگی ندارد گفت: فرهنگ در این منطقه در حال حاضر در حالت تدافعی و در حال افتادن است و به سختی نفس می کشیم تا نمیریم.

بهرام مسلمی مهنی با بیان اینکه در جنوب کرمان سینما و فرهنگسرا وجود ندارد و حتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختمان ندارد اضافه کرد: با همه کاستی ها در حوزه زیرساختی بیش از ۴۰۰ رویداد فرهنگی را در این مدت دنبال کردم.

مسلمی مهنی پرسید: شهرداری ها در زمینه ایجاد فرهنگسراها چه کردند و اعتبارات فرهنگی شهرداری در کجا هزینه می‌شود؟

وی با اشاره به وسعت جنوب استان کرمان و وجود شورای فرهنگ عمومی جنوب استان، خواستار ابلاغ مصوبات این شورا و اجرایی شدن آن شد.

مدیرکل جدید:جنوب استان کرمان ویژه دیده شود

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این نشست گفت: سرانه فرهنگی مردم این منطقه با اینکه ولایتمدار بوده و پای نظام هستند، کم است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان را ویژه ببیند و با توجه به اینکه ظرفیت های فرهنگی و هنری جنوب بسیار بالا است، نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری در جامعه را دنبال می کنیم تاکید کرد: یکی از رسالتهای ما بازتاب زحمت های دولت انقلابی است که در قالب جهاد تبیین پیگیری می کنیم.

حجت الاسلام سید احمد حسینی که طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان معرفی منصوب شده بود روز یکشنبه طی مراسمی معرفی شد.

در این آیین که مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مدیران محلی حضور داشتند از زحمات بهرام مسلمی مهنی که ۱۸ ماه این مسئولیت را برعهده داشت، تقدیر شد.