امام جمعه جیرفت: جنوب کرمان کمبودهای فرهنگی و هنری زیادی دارد

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در جنوب استان کرمان با توجه به کمبودهای زیادی که وجود دارد، ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام میثم تارم افزود: از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود نیازمندی های نرم افزاری و سخت افزاری جنوب استان کرمان برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رسانه بیان کرد: امام سجاد (ع) در معرفی نهضت امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن یاد شهدا نقش مهمی داشتند.

حجت الاسلام تارم افزود: به دلیل تبلیغات سوء و مسموم در شام، حضرت علی (ع) برای مردم طور دیگری ترسیم شده بود که این نقش رسانه را نشان می دهد و رسانه می‌تواند حقایق را کاملا وارونه نشان داده یا درست نشان دهد.

وی ادامه داد: رسانه در آن زمان منبر و مسجد بود، آن زمان از همین تربیون ها چهره ای کاملا غیرواقعی از اهل بیت نشان دادند اما خدا اینچنین تقدیر کرد که امام سجاد (ع) وارد شام شوند و اهل بیت را معرفی کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتبارات مظلوم واقع شده است، موسسات متعدد فرهنگی بودجه دارند اما پاسخگوی امر فرهنگ، وزارت ارشاد است.

ذبیح الله اعظمی افزود: از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم جشنواره فیلم کوتاه را در جنوب کرمان پیگیری کند زیرا این امر می‌تواند در معرفی این منطقه نقش داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق جنوب کرمان: فرهنگ جنوب کرمان در حالت تدافعی قرار دارد

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه جنوب کرمان محروم است و زیرساخت فرهنگی ندارد گفت: فرهنگ در این منطقه در حال حاضر در حالت تدافعی و در حال افتادن است و به سختی نفس می کشیم تا نمیریم.

بهرام مسلمی مهنی با بیان اینکه در جنوب کرمان سینما و فرهنگسرا وجود ندارد و حتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختمان ندارد اضافه کرد: با همه کاستی ها در حوزه زیرساختی بیش از ۴۰۰ رویداد فرهنگی را در این مدت دنبال کردم.

مسلمی مهنی پرسید: شهرداری ها در زمینه ایجاد فرهنگسراها چه کردند و اعتبارات فرهنگی شهرداری در کجا هزینه می‌شود؟

وی با اشاره به وسعت جنوب استان کرمان و وجود شورای فرهنگ عمومی جنوب استان، خواستار ابلاغ مصوبات این شورا و اجرایی شدن آن شد.

امام جمعه جیرفت: جنوب کرمان کمبودهای فرهنگی و هنری زیادی دارد

مدیرکل جدید:جنوب استان کرمان ویژه دیده شود

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این نشست گفت: سرانه فرهنگی مردم این منطقه با اینکه ولایتمدار بوده و پای نظام هستند، کم است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان را ویژه ببیند و با توجه به اینکه ظرفیت های فرهنگی و هنری جنوب بسیار بالا است، نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان اینکه مطالبه گری در جامعه را دنبال می کنیم تاکید کرد: یکی از رسالتهای ما بازتاب زحمت های دولت انقلابی است که در قالب جهاد تبیین پیگیری می کنیم.

حجت الاسلام سید احمد حسینی که طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان معرفی منصوب شده بود روز یکشنبه طی مراسمی معرفی شد.

در این آیین که مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مدیران محلی حضور داشتند از زحمات بهرام مسلمی مهنی که ۱۸ ماه این مسئولیت را برعهده داشت، تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha