ترویج فرهنگ تولید یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است

جیرفت- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور فرهنگ کار و تولید را از اولویت های پنجگانه شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ صحیح کار، تجلیل از کاسبان و کشاورزان نمونه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجید امامی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کهنوج افزود: مسیر ساخت انسان، فرهنگ است و اگر انسان ساخته شود سرمایه و امکانات می آید و مشکلات حل خواهند شد.

وی با بیان اینکه هدایت امور فرهنگی در کشور دولتی یا خصوصی نیست ادامه داد: کارکرد شورای فرهنگ عمومی از جنس مشورت، هم افزایی و هماهنگی است.

امامی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی تداوم شجره اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در واقع یک پارلمان فرهنگی در شهرستان ها است و فرماندار ضامن اجرای مصوبات آن است.

وی با تاکید بر اینکه باید نشاط اجتماعی در اولویت باشد، افزود: می‌توان با رویدادسازی فرهنگ و هنر، نشاط افزایی و امیدآفرینی کرد و غبار غم و ناامیدی را از چهره مردم زدود و یکی از این رویدادها می تواند برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به چالش ها و مشکلات حوزه فرهنگ منطقه، یک طرح جامع و کامل ارائه شود و ما از این طرح حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ماجرای عدالت فرهنگی در این دولت وجود دارد و این از حقیقت این انقلاب است.

امامی تاکید کرد: انجمن ها، هیات ها و مساجد تشکل سازی کنند، هر هیات یک تشکل مقدس فرهنگی است که تپش ایجاد می کند.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ یک پرونده خاص تشکیل دهید و از طریق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیگیری کنید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پوشش مردم جنوب کرمان اوج فرهنگ آنها را نمایان می کند آنها پوشش چند هزار ساله را حفظ کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha