زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: رایزنان اقتصادی به استان‌ها به عنوان پتانسیل‌های دست نخورده و قابل کشف نگاه کنند و برای آنها ارزش و بهای لازم را قائل باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در دیدار رایزنان و فعالان اقتصادی استان، افزود: برای نجات کشور باید از اقتصاد اقتدارگرایانه به اقتصاد متکثر بر مبنای بخش خصوصی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قانونگذار متوجه این موضوع شده و روزنه هایی هرچند کوچک در این زمینه شکل گرفته است، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات و سازو کارهایی که فراهم شده حضور سرمایه گذاران در این استان بیش از گذشته نمود یافته است.

این مسوول ادامه داد: استان ها انگیزه و استعدادهایی بالایی دارند اما متاسفانه به دلیل تمرکزگرایی چندان مورد توجه قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه در زنجان استعدادها و ظرفیت های سرمایه گذاری بی شماری وجود دارد، گفت: این استعدادها در حوزه های گوناگون نمایان است و می توان سرمایه گذاری لازم را بر روی آنها انجام داد.

افشارچی با بیان اینکه ساختار سیاسی و اقتصادی کشور بر مبنای نفت شکل گرفته است، اضافه کرد: از تمرکز اقتدارگرایانه اقتصادی باید به سمت تکثر در تولیدکنندگان ثروت یعنی صادرکنندگان و وارد کنندگان حرکت کنیم.

۲۲ رایزن اقتصادی سفارت‌های ایران در کشورهای مختلف امروز با هدف تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی خارجی به این استان سفر کرده اند.

یکی از اهداف اصلی این برنامه، معرفی ظرفیت‌های تولیدی، صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان زنجان به رایزنان است تا آنها با معرفی استان در کشورهای هدف برای جذب سرمایه گذار به این استان اقدام کنند.