دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳۸ طرح صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان دزفول نیاز است.

بهروز قمرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان دزفول قطب کشاورزی استان خوزستان و بارانداز محصولات تولیدی کشاورزی است که ۶۳ نوع محصول با ضریب کشت یک و نیم تا ۲ درصد تولید می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دزفول، فرمانداری ویژه دارد و همچنین تفاوت الگوی کشت شمال با جنوب استان، ضرورت تبدیل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به سازمان جهاد کشاورزی شمال خوزستان ضروری است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره های صنایع تبدیلی با توجه به تولید ۱۰ درصد محصولات کشاورزی کشور در شمال خوزستان اظهارکرد: برای اجرای ۲۳ طرح از سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال و برای اجرای ۱۵ طرح در سال ۱۴۰۲ به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی به ایجاد شهرک‌های تازه ساخت و افزایش جمعیت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: راه اندازی ۵۰ واحد نانوایی در این شهرستان ضروری است.
قمرزاده گفت: این موارد همراه با مشکلات سایر حوزه‌های کشاورزی دزفول اخیرا توسط نماینده دزفول در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌های مکتوب مطرح شد که امیدواریم نتیجه بخش باشند و بخشی از مشکلات موجود در راستای توسعه محصولات کشاورزی و کمک به تامین امنیت غذایی کشور و ارزآوری از طریق صادرات به خارج از کشور رفع شود.
دزفول دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که ۲۵ هزار هکتار آن دیم و ۶۵ هزار هکتار آن اراضی آبی است.
سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود.