شهرکرد- ایرنا- آزادی یک زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم، تشکیل کارگروه مقابله با جرایم مهم در دادسرای مرکز، کشف قاچاق چوب و انهدام باند سرقت از مهمترین خبرهای ۱۵ مردادماه چهارمحال و بختیاری در بخش قضای و انتظامی است.

دادستان شهرستان لردگان از بخشودگی یک زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در لردگان خبر داد و گفت: با رضایت خانواده اختلافات طایفه‌ای سه ساله پایان یافت.

اسماعیل باقری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش دادستانی شهرستان لردگان و فرماندهی انتظامی بخش رودشت و معتمدان و ذینفوذان محلی اولیاء دم مرحوم "یاور حسین‌پور" از حق قصاص خود گذشتند و رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به محکوم علیه که در سال ۱۴۰۱محکوم به قصاص نفس شده بود اعلام کردند.

وی گفت: با رضایت این خانواده اختلاف طایفه‌ای سه ساله پایان یافت.

وی اظهار داشت: برای حفظ نظم و امنیت عمومی و جری نشدن سایرین مجازات‌های عرفی در قالب توافقات محلی برای مجرم، از جمله نقل مکان از محل سکونت قبلی خود در نظر گرفته شد.

باقری افزود: در سالجاری ۲ رضایت قصاص نفس در سطح شهرستان داشتیم.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری سه زندان در شهرکرد،بروجن و لردگان فعال است.

کارگروه مقابله با جرایم مهم در دادسرای مرکز چهارمحال و بختیاری فعال شد

معاون دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری در امور نظارت بر دادسراها گفت: حسب دستور رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور و به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پیگیری پرونده‌های مهم، کارگروه مقابله با جرایم مهم در دادسرای مرکز استان راه اندازی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری، عسگری افزود: در این کارگروه پرونده‌های جرایم مهم از قبیل جرایم خشن، جرایم خاص، جرایم مفاسد اقتصادی از بدو تشکیل پرونده تا مرحله اجرای حکم رصد می‌شود.

وی اظهارداشت: هم‌افزایی قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جرایم مهم و برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمان خطرناک از اهداف مهم این کارگروه است.

به گزارش ایرنا، در استان ۱۷۰ شعبه دادگاه، دادسرا و تجدید نظر فعال است، گفت: ۲۷۵ کمیته و نهاد شبه قضایی در استان فعال است که ۱۵۳ قاضی دادگستری عضو این کمیسیون‌ها هستند.

کشف ۶ تن و ۶۷۵ کیلو گرم چوب جنگلی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف ۶ تن و ۶۷۵ کیلوگرم چوب جنگلی توسط ماموران آگاهی شهرستان خانمیرزا و پاسگاه ارمند خبر داد.

سردار منوچهر امان‌اللهی با اعلام این خبر افزود:ماموران انتظامی ماموران آگاهی شهرستان خانمیرزا و پاسگاه ارمند در راستای مبارزه با قاچاق کالا، با تلاش شبانه‌روزی و اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده،یک قاچاقچی چوب‌های جنگلی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اظهارداشت: ماموران انتظامی موفق شدند ۶ هزار و ۶۷۵ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق کشف کنند که کارشناسان ارزش تقریبی چوب‌های جنگلی را هفت میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال برآورد کردند.

انهدام باند سارقان منزل در شهرکرد

رییس پلیس آگاهی چهارمحال وبختیاری از دستگیری سارقان منزل و کشف ۲۱ فقره سرقت در شهرکرد خبر داد.

به گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سرهنگ جعفر نفر افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرکرد، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی گفت: در پی تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از صحنه‌های سرقت، مشخصات سه سارق مشخص شد که پس از هماهنگی قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه سارقان دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

سرهنگ نفر افزود: سارقان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به ۲۱ فقره سرقت منزل در شهرکرد اعتراف کردند که به صورت حرفه‌ای، به احتمال زیاد در سراسر کشور به سرقت می پرداختند.