مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: ساماندهی دکل‌های مخابراتی در این کلانشهر در حال انجام است و مجوزهای نصب دکل‌های مخابراتی در مشهد بر اساس ضرورت منطقه‌ای و انضباط شهری انجام می‌شود.

مهدی بدیع فرخد روز سه‌شنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: برخی اوقات اپراتور درخواست نصب دکل در منطقه ای را دارد که انجام آن ضروری است، اما به لحاظ انتخاب مکان به مشکل برخورد می‌کنیم.

وی بیان کرد: ساماندهی دکل های مخابراتی به نفع مردم است و اکنون بخش عمده ای از طرح ساماندهی دکل های مخابراتی در این کلانشهر انجام شده است، اما در ادامه کار تعارضاتی وجود دارد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: عدم آشفتگی سیما و منظر شهری مهمترین رویکرد در ساماندهی دکل های مخابراتی است.

بدیع با تبریک روز خبرنگار افزود: خبررسانی و اطلاع رسانی یک فرآیند دوسویه است و مدیران نیز در این زمینه باید همکاری لازم را با اصحاب رسانه داشته باشند.

ساماندهی دکل‌های مخابراتی از سال  ۱۳۹۶ در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری در مشهد آغاز شده است.

حدود هزار و ٣٠٠ سایت مخابراتی در مشهد وجود دارد که ٧٠ درصد از این تعداد در املاک خصوصی نصب شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهر مزارشریف افغانستان از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار انتخاب شده است.