راه‌اندازی ۳۵۰ دکل‌ مخابراتی تلفن همراه در مشهد هدف‌گذاری شده است

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: احداث و ارتقای حدود ۳۵۰ سایت یا دکل مخابراتی به منظور ارایه خدمات مطلوب ارتباط سیار تلفن همراه در این شهرستان تا پایان امسال هدف‌گذاری شده است.

محسن داوری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ۹۴ دکل مخابراتی جدید ایجاد و بیش از ۲۵۰ دکل نیز ارتقا تکنولوژی خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و افزایش ترافیک سایت‌های تلفن همراه و همچنین رفع مشکل نقاط کور ارتباطی بواسطه ساختمان‌های بلند و پل‌های بزرگ در مشهد، در مجموع ۸۶ دکل جدید تلفن همراه در مناطق شهری و هشت دکل نیز در روستاهای پرجمعیت شهرستان احداث می‌شود.
داوری گفت: برای بهبود کیفیت ارتباطی نیز بیش از ۲۵۰ نقطه سایت کنونی در شهرستان مشهد با تکنولوژی های ۲G  و ۳G به تکنولوژی های بالاتر ارتقا خواهند یافت.
فرماندار مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به سفر اخیر نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشهد و طی رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شده اجرای طرح های مزبور تا پایان امسال طبق برنامه محقق شود.

شهرستان مشهد ۳.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر آنان در کلانشهر مشهد سکونت دارند. حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.  

حدود ۵۰۰ هزار روستانشین نیز در ۴۰۰ روستا و آبادی واقع در حوزه جغرافیایی شهرستان مشهد زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha