فرماندار کلات تقویت دکل های تلفن همراه این شهرستان را خواستار شد

مشهد-ایرنا- فرماندار کلات گفت: ارتباطات رادیویی و قدرت دکل های مخابراتی تلفن همراه در شهرستان کوهستانی و سخت گذر کلات تقویت شود تا ارتباطات مردم در حوادث مختلف مختل نشود.

علی صلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان کلات در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و نقاط رادیویی کور فراوانی دارد از این رو باید لینک ها و دکل های رادیویی تلفن همراه منطقه تقوت شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ارتباط تلفن همراه و اینترنت کلات از طریق فیبر نوری تامین می شود و با قطع فیبرنوری ارتباطات یاد شده مسدود می شود، اما اگر فرکانس دکل های تلفن همراه تقویت شود حداقل برقراری تماس صوتی با تلفن همراه با وجود قطع فیبر نوری میسر خواهد بود.

فرماندار کلات گفت: در گفت و گو با مسوولان اداره کل ارتباطات به جد خواستار تقویت ارتباطات رادیویی هستیم هرچند می دانیم فرایند تقویت دکل ها هزینه بر است اما این موضوع برای شهرستان کلات بسیار با اهمیت است.

صلاحی افزود: البته مساله اصلی راه اندازی رینگ فیبرنوری در مسیر قوچان - درگز - کلات - مشهد است و با تکمیل این حلقه در صورت بروز هر حادثه و قطع فیبر نوری ارتباطات تلفن همراه و اینترنت منطقه از سوی دیگر این شبکه ارتباطی تامین می شود.

وی اضافه کرد: قطع دیروز شبکه فیبرنوری در شهرستان درگز موجب اختلال ۶ ساعته در فعالیت شبکه تلفن همراه و اینترنت ثابت در شهرستان‌های کلات و درگز خراسان رضوی شد.

فرماندار کلات گفت: طی ۱۳ ماه و بر اثر حوادث مختلف طبیعی و عمرانی تاکنون چهار بار فیرنوری و به تبع آن شبکه مخابراتی این شهرستان دچار اختلال شده است.

صلاحی افزود: ساخت شبکه فیبرنوری از کلات تا مشهد در دست اقدام است اما کمبود بودجه و مسایل اجرایی موجب کندی تکمیل این طرح مهم شده است.

شهرستان مرزی و ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است. حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه به دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha