گرگان - ایرنا - نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها با توجه به رسالتی که بر دوش دارند، نباید به غبار تعصب و جانبداری آلوده شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا منتظری پنجشنبه شب در صد و چهل و پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری مجمع فرهیختگان جمعی از نخبگان و معتمدین سیستانی و بلوچ استان گلستان در گرگان اظهار کرد: خبرنگاران رسالت معنوی بردوش دارند که اگر به غبار تعصب و جانبداری آلوده شوند، مهمترین اصل را که همانا اعتمادسازی و مورد اعتماد آحاد جامعه بودن را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در واقع نجات دهنده و امیدبخش و نیز هشدار دهنده نسبت به تهدیدات، فرصت‌ها، بی‌عدالتی‌ها،‌ تبعیض‌ها، کج‌روی‌ها و کج‌اندیشی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران شاهدان صحنه‌های تلخ همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی، تصادفات،‌ فراغ یاران از یکدیگر و صحنه‌های باشکوه نظیر ایثار، گذشت، دلاوری‌ها، سربلندی‌ها و موفقیت‌ها هستند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران راویان صادق وقایع مختلف هستند.

منتظری افزود: خبرنگاران شاهدان شهیدی هستند که از مسایل مختلف روایتگری می‌کنند و به تعبیر شهید سلیمانی، خبرنگاران شاهد و شهید بوده که به شهادت رسیدند و یکی از آنان، شهید محمود صارمی است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها آینه و منعکس کننده فریاد و نیاز دغدغه‌های مردم بوده و اگر به هر رسانه‌ای به نیکی بنگریم، نیازهای مردمی را در آن مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها بهترین مکان برای ایجاد فضای همدلی، وحدت، همراهی و هم‌اندیشی محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها بهترین پل ارتباطی مردم و مسوولان هستند و آنان در واقع مروج فرهنگ پاسخگویی بوده و مدیران را به پاسخگو بودن دعوت می‌کنند.

منتظری اضافه کرد: اعتمادآفرینی مهمترین نکته موفقیت یک رسانه است که آن هم ذره‌ذره حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها با ایجاد اعتماد مردمی، می‌توانند به رسانه مرجع تبدیل شوند و مردم نیز می‌تواند بهترین پاسخ‌ها را برای نیازها و درخواست‌های خود از این رسانه‌ها دریافت کنند.

وی با بیان این که خبرنگاران برای انجام ماموریت‌های خود نیاز به الزامات و امکانات خاصی دارند، گفت: در مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی و دولت برای حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای این قشر از جامعه، گام‌های اساسی برداشته شده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی در کمیسیون فرهنگی در دست تدوین است که مسوولیت تدوین آن برعهده حقیر است و امیدوارم تا پایان این دوره مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شود.

منتظری اظهار کرد: در دولت هم لایحه‌ای با در نظر گرفتن حل مشکلات و نیازهای خبرنگاران در دست تهیه است و از معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته شده، پیش از ارایه این طرح به مجلس آن را در اختیار نمایندگان متخصص و کارشناس در این حوزه قرار دهند تا ایرادات احتمالی قبل از ورود به جلسه علنی اصلاح و در کمترین زمان ممکن به تصویب نمایندگان برسد.

وی یادآور شد: با تصویب این ۲ طرح و لایحه در مجلس و تبدیل شدن آنها به قانون بسیاری از مشکلات خبرنگاران تا روز خبرنگار سال آینده برطرف خواهد شد.

دبیر و سخنگوی شورای سیاستگذاری مجمع فرهیختگان جمعی از نخبگان و معتمدین سیستانی و بلوچ گلستان گفت: خبرنگاران افراد متعهد و متخصصی هستند که به عنوان صادق‌ترین افراد جامعه معضلات و مشکلات مردم را به گوش مسوولین و پاسخ‌های مسوولان را بطور واضح و شفاف به گوش مردم می‌رسانند.

رسول گرگیج در این جلسه اظهار کرد: هر مدیری که در مقابل مطالب خبرنگاران تقابل داشته باشد به خود و جامعه ضربه می‌زند و از سوی دیگران مدیران تعامل کننده با خبرنگاران سبب رشد و توسعه همه‌جانبه خواهند شد.

وی بیان کرد: به منظور حل مشکلات مردم، مدیران باید در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی مطالبات این قشر صادق و خالص باشند که این مهم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اعتماد کردن به خبرنگارانی است که مطالب آنان جلوی سوءاستفاده دشمنان را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: راه مقابله با شبیخون فرهنگی و توطئه‌های دشمن و به راه انداختن جنگ نرم، اعتماد به خبرنگاران شهرستان‌ها است مه خالصانه و صادقانه قلم می‌زنند.

دبیر و سخنگوی شورای سیاستگذاری مجمع فرهیختگان جمعی از نخبگان و معتمدین سیستانی و بلوچ گلستان گفت: خبرنگاران ما با حداقل امکانات در راستای تحقق جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، به جنگ خبرنگاران خود فروخته دشمن می‌روند که با دریافت پول علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌کنند.

گرگیج تاکید کرد: خبرنگاران کانون‌های اصلی مطالبه‌گری در خصوص مشکلات و معضلات و ترک فعل‌هایی که انجام می‌شود، هستند که با قلم خود با کمکاری‌ها مبارزه و مقابله می‌کنند.